Alla inlägg den 7 april 2015

Av Malin de Besche - 7 april 2015 21:25

Efter en ganska lång ledighet som påsken ger så känner man sig lite försoffad. Inte nog med att man inte kan träna som man vill utan man måste anpassa den, vilket blir väldgt tröttsamt i längden. Jag har ju inte gymmet lika tillgängligt som nu när jag är tillbaka på jobbet. Hård arbetsdag idag.


Jag visste att det skulle vara ganska mycket att göra på jobbet idag så det var väldigt skönt att börja dagen med lite massage. Jag har börjat kunna njuta av massagen mer nu när det inte gör ont så fort hon tar i mig längre.

Jag lyckades faktiskt att få till mycket ståtid vid skrivbordet idag, vilket är väldigt bra för min rygg.

När arbetsdagen var slut gick jag ner i gymmet för att köra hårt där istället.

Det är min "vilodag" från övningarna som sjukgymnasten gett mig, så jag satsade på överkropp mer. Men jag la in övningen "styrka höftextensions" eftersom att jag inte kunnat köra det hemma.


Efter 5 minuter på cross-trainern körde jag ett pass med 7 övningar i 3 varv.


Övning 1: Chins med fusk - 10st

 

Jag satte ovansidan av tårna på bänken för att lätt kunna hjälpa till när jag drog mig upp


Övning 2: Rygglyft - 25st

 


Övning 3: Rodd med skivstång - 25st

 


Övning 4: Latsdrag med rep - 25st

 


Övning 5: Styrka höftextensions - 10st/riktning och ben

 


Övning 6: Benpendling med höftlyft - 25st

 


Övning 7: Liggande rodd i TRX-band 10st

 


Efter 3 varv var jag ganska trött. Skönt att bara åka hem och inte göra annat än att bara se till att få lite mat i magen. Idag kommer jag att sova gott.


#SnartSkadefri #Skadefri2015 #Styrketräning #CIrkelträning #GymPåJobbet

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se