Alla inlägg den 5 april 2015

Av Malin de Besche - 5 april 2015 21:01

Påskhelgen är en lång helg där man åker runt på familjeturné. Brukar passa på att få till någon form av träning innan man ska åka iväg och äta i massor. Nu är det lågintensivt som gäller för att nå målet att bli skadefri under året. Helst innan 2015.


När jag var hos sjukgymnasten sist så sa han att det tar 10 veckor att se på en muskel att den har blivit starkar. Det har bara gått ett par dagar sedan jag fick mina övningar som jag ska jobba med så jag har inte hunnit med så många tillfällen. Han tyckte dessutom att det ska gå "någon dag emellan" tillfällena. Men mitt tålamod säger att jag inte bara kan sitta still de dagarna. Jag vilar bara från belastningen som just de övningarna orsakar, men jag vill röra mig på annat sätt, annar blir jag galen.


När jag ätit frukost var det riktigt ruskväder utanför så jag kröp ner i soffan och kollade på film med sonen. När filmen slutat så tänkte jag att det var dags att ta sig i kragen. Jag drog på mig kläder som skulle hålla mig varm trots lite rusk, satte hörlurarna i öronen och började gå. Det var upphållsväder, men ganska snart började det regna och snöa om vartannat. Jag såg till att hålla huvudet varmt och bröstet. Viktigaste delarna att hålla varma. Min fanstastiska väst som håller överkroppen varm och både mössa och luva på huvudet och knata i takt till musiken så kändes det helt ok att vara ute. Men mot slutet av mina 8 kilometer så kom solen fram och jag glömde nästan bort att att det var kallt ute. Skönt med solen i ansiktet och hade inte mina ben talat om för mig att det var dags att gå hem hade jag gärna varit ute ett tag till.

 


När jag kom hem körde jag min foamroller i hopp om att det ska göra lite nytta för mina ben och min löpning. Efter detta körde jag övningen med gummiband eftersom att jag endast körde med pilatesbollen igår. La till lite fotträning och övningar ā la Lanefeldt.

    


Sen åkte jag och barnen hem till pappa för lite påskfirande. Som efterrätt fick vi en jättegod kaka som serverades med glass. Det bästa var att den var fylld med minst lika mycket näring som energi. Jag bad om receptet, för den här kommer jag definitivt att göra själv.

 

Bönschokladkaka

1 burk svarta bönor (400gr)

3 ägg

2,5 msk kokosolja

2 msk chiafrön

1 dl kakao

1 krm salt

1 tsk vaniljpulver

1,5 dl kokossocker

150 gr mörk choklad


Smörj formen, ca 26x20cm och sätt på ugnen på 175 grader. Skölj bönorna och mixa lätt i matberedare. Tillsätt övriga ingredienser förutom chokladen. Mixa till en jämn smet.

Haka chokladen och smält i varmvattenbad. Tillsätt den sedan till smeten och mixa snabbt.

Häll allt i formen och grädde mitt i ugnen i ca 30-35 minuter.


#Skadefri2015 #SnartSkadefri #Promenad #PowerWalk #AlternativTräning #Påskdagen #Recept #Chokladkaka #NyttigtBakverk #NyttigChokladkaka #Efterrätt #BakaMedBönor

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards