Alla inlägg den 1 april 2015

Av Malin de Besche - 1 april 2015 23:42

Så här i slutet av säsongen när fler hoppar över träningen, och passen blir lättare så brukar träningarna bli i segt tempo och folk flamsar mer än kör på. Kort sagt basketträningarna kan kännas ganska meningslösa. Men idag var en bra basketdag.


Jag hade inte direkt planerat dagens basketträning för tjejerna. Hade inte riktig koll på hur många det skulle komma. Det var bara 3 tjejer som kunde köra och en satt vid sidan av för att hon var sjuk. Därför hoppade jag bitvis in. Och trots att att de var så få så körde de på i riktigt bra tempo.

De lyckade utföra alla övningar utan större problem och tempot var högt. Det var riktigt kul att hålla i träningen idag.

 

Sen var det dags för egen träning. Eftersom att sista matchen är körd så höll vi inte på med en massa genomgångar. Träningen påminde väldigt mycket om ungdomsträning med en del tävlingsinslag. Det var roligt att inte behöva fundera så mycket utan bara köra på.


Det är sådana här dagar som man aldrig vill sluta med basket. Vare sig spela eller coacha.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards