Alla inlägg den 24 mars 2015

Av Malin de Besche - 24 mars 2015 20:50

Det var härligt vårväder idag och jag satt och längtade ut hela arbetsdagen. Jag ville ut och springa. Nature calls! Men det fick bli en runda efter att solen gått ner. Och rundan, ja det blev en sk rehabrunda. Man får va glad för det lilla. Luften var fortfarande härlig och rätt skönt ute.


Sakta men säkert ska jag komma tillbaka skadefri. Det var idag andra dagen i mitt rehabprogram för att komma tillbaka till löpningen. Det hade blivit mörkt men det var fortfarande ganska varmt i luften i varje fall. Älskar våren!

Dagens pass:

5 minuter power walk som uppvärmning

5x2min löpning - 1 minut gång som vila mellan.

5 minuters power walk som nedvarvning


De sista 2 minuternas löpning så blev jag påmind om att jag smetat på mera Linnex på ryggen och runt skulderbladen. Det blev alldeles varmt på ryggen. Men nu kändes det mer som en värmedyna än en rejäl solbränna. Skönt i den svala luften.

Lagom till när jag gått mina 5 minuter så mötte jag min vän Ulrika som var ute och gick en kvällsprommis. Hon följde med mig bort till utegymmet efter att vi stått still och pratat en bra stund. Insåg tyvärr ganska snabbt att jag hade pratat bort massa tid så jag fick hoppa gymmandet och vända och gå tillbaka hemåt.


Väl hemma var det dags att köra lite ryggövningar. Det underbara är att jag kommer mycket längre bak nu. Men jag känner att benet blir fortfarande påverkat i varje fall. Det måste ligga fler orsaker till problem i min kropp. Även om allt började med min diskbuktning.

I nästa vecka så ska jag få träffa en sjukgymnast igen. Jag hoppas verkligen att han ska kunna lösa mitt mysterium och ge mig den hjälp jag behöver. Framför allt ge mig lösningen som jag känner ger resultat. Sen tar ju allt sånt här tid, så är det ju tyvärr.


Efter dusch så drog jag på lite Linnex på benen med hopp om att det ska hjälpa mig med stelheten i mina baksida lår men också i de känningar som jag fick i vader och smalben. Inte tillräckligt för att säga att det gjorde ont men lite känningar. Ni ligger jag på mage och väntar in att den brännande hettan ska lägga sig så att jag kan gå till sängs och faktiskt få mig en återhämtande sömn.


#Rehab #SnartSkadefri #Skadefri2015 #KommaIgångMedLöpning #EfterSkada #Träningspass #Löpning

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards