Alla inlägg den 20 mars 2015

Av Malin de Besche - 20 mars 2015 23:21

Jag hade inte tänkt att träna idag mer än att göra min rehabövningar. Men när mitt möte på eftermiddagen blev inställt och jag inte behövde lägga ner tidigare för dagen så kände jag att jag lika gärna kunde köra ett träningspass. Då är det skönt att man alltid har träningskläder liggande på jobbet.


Jag gick ner som vanligt på lunchen och körde mina bakåtövningar och så fick jag till ytterligare en gång på eftermiddagen.

 

Och när jag slutat för dagen gick jag ner för att köra ett ordentligt träningspass. Och då såg jag till att få in mina rehabövningar i passet, eftersom att jag ska köra det 3 gånger om dagen. Då jag körde som jag vanligtvis gör övninarna i en cirkelfys så fixk jag faktiskt till mina övningar mer än 3 gånger.

Ett finurligt sätt att baka in rehabövningarna.


Jag gick runt och funderade lite på hur jag skulle lägga upp träningen. Efter en stunds funderande la jag ut lite bilder på övningar för att kunna koncentrera mig på att köra och inte fundera så mycket på vad som kommer näst. När jag var nöjd ställde jag mig på crosstrainern i ungefär 5 minuter för att värma upp. Jag börjar bli lite vän med crosstrainern nu när jag varit tvungen att ta det lite lugnt med löpningen.


Själva cirkelfysen körde jag på 7 övningar i 3 varv.


Rygglyft med 6kg hantel - 20st

 


Benböj med axelpress - 20st

 


Triceps med repdrag - 20st

 


Benspark bakåt - 3x10/ben

 

Den här övningen kommer åt muskelfästet som jag måste träna upp i baksida lår på lite annorlunda sätt än mina höftlyft som jag har som rehab-övning. Men jag kommer åt samma ställe. Det kändes som att det var bra att variera lite då musklerna blivit "vana" att köra höftlyften. Vi har inga vristlänkar på jobbet så jag tog vad jag fick tag i så jag kunde utföra övningen.


Armdrag i trx-band - 10st

Mountainclimb i trx-band - 60st

 


Avslutnignsvis på varje runda körde jag mina bakåtböjningar. Lite belastning på triceps samtidigt som jag ordnar till ryggen.


Efter stretch och dusch tog jag mig hem. Jag hade som tur var en grape liggandes på jobbet. För jag var ruskigt hungrig och jag kände hur kroppen skrek efter näring. Men efter den kände jag att jag kunde överleva till min sena middag.


#GymPåJobbet #Skadefri2015 #SnartSkadefri #Cirkelfys #Gym #Styrketräning

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se