Alla inlägg den 16 mars 2015

Av Malin de Besche - 16 mars 2015 22:54

Att gå på rehabövningar är inte speciellt inspirerande eller kul, och det är lätt att glömma av. Men det är viktigt att man inte slutar med dom för tidigt. Det har jag fått erfara den hårda vägen. Med häktiska dagar är det lätt att övningarna uteblir.


De senaste dagarna har jag inte varit jätteflitig med mina övningar. Det har varit mycket på jobbet och helt uppslukad av jobbet har jag "glömt av" övningarna, och den här helgen har jag fyllt med massor av socialt umgänge. Jag har gjort övningarna men inte 3 gånger om dagen.


Jag fick ju bakåtböjninganarna för ganska länge sen men slutade så fort det kändes bättre, istället för att köra till dess att jag faktiskt blev så rörlig som man bör i ryggen.

Jag har också fått rådet att stärka baksida lår ett par gånger, men så länge det har kännts bra så har jag liksom inte blivit påmind att fortsätta med dom.


Jag måste nu komma på något bra sätt som får mig att att fortsätta med övningarna, även om det för tillfället känns bättre. Men just nu är det stelt. Jag behöver verkligen göra mina övningar, ändå är det så svort att få till dom 3 gånger om dagen. Idag fick jag till övningarna först i samband med lunchen och nästa gång blev det på träningen.

 

Jag tror att jag måste ha bestämda tider för övningarna så att det blir en vana. Jag har förr haft alarm på mobilen, men när man blir van vid dom och kanske blivit tvungen att skjuta på dom så ser man inte dom längre.


Hur sjutton ska jag få till det? Hur ska det bli en vana och något jag inte slutar med för tidigt?

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se