Alla inlägg den 9 mars 2015

Av Malin de Besche - 9 mars 2015 23:19

Jag har tagit det här på allvar nu att bli helt bra till våren så att jag ska kunna ge allt under Tough Viking och inte hålla tillbaka som jag gjorde sist. Så tre om dagen för att bli en tuff viking på riktigt är det som gäller nu.


Nu jobbar jag vidare med mina rygg övningar för att bli rörligare i ryggen. Det går lite trögt i början av dagen, men sen blir det bara lättare och lättare. Fantastiskt bra träning för armarna.


Det är så fantastikst bra att ha ett gym på jobbet. idag kunde jag smita ner dit för att göra mina övningar. Visserligen så tycker inte folk på jobbet att det är så konstigt om jag gör lite övningar i fikahörnan. Men med ryggövningarna kommer jag ganska när golvet med ansiktet och då är de tganska skönt att vara på en yogamatta istället för direkt mot golvet.


Nere i gymmet hade jag lättare också att hitta något att köra mina höftlyft mot också. Jag får inte längre ont när jag göra dessa övningar, men kör på med dom till dess att någon sjukgymnast säger något annat. Jag kan liksom inte förlora mer tid.

Så jag gick ner 2 gånger under dagen och körde mina bakåtböjningar och höftlyft 3x10. Den sista omgången gjorde jag efter basketträningen istället.

 


#Höftlyft #Rehab #TreOmDagen #SnartSkadefri #SkadefriKropp

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards