Alla inlägg den 3 mars 2015

Av Malin de Besche - 3 mars 2015 21:58

Jag har taggat ner på träningen. Eller i varje fall löpningen. Vecka 3 har påbörjats utan löpning. Jag ska nu börja ännu mer försiktigt än vad jag gjort tidigare. Jag måste bli helt skadefri till våren och måste skynda långsamt. Hade inga planer på att träna idag men slumpen drog mig till gymmet.


Jag skulle åkt till en kompis efter jobbet för att fira hennes dotter. Men kalaset blev inställt så jag passade på att jobba lite längre eftersom att jag inte hade någon tid att passa. När jag slagit ihop datorn och tagit på mig jackan kollar jag ut ser jag att det har blivit rena trafikkoaset utanför. Insåg ganska snabbt att om jag satte mig i bilen nu så skulle det bli länge.


Jag bestämde mig då för att fördriva tiden ner i vårt gym på jobbet. Jag har ju lite träningskläder hängande där för att kunna vara just spontan. Hade dock inga vettiga skor att springa i, vilket var lite bra. Jag blev liksom hänvisad till att träna annat än löpning.

Jag värmde upp några minuter på cyckeln sen körde jag en liten cirkel i 3 varv.

Station 1:

Liggande rodd i TRX-band 10-12st

 

Station 2:

Höftlyft med medicinboll

 

Station 3:

Plankan med benindrag på pilatesboll 10st

 

Station 4:

Sumosquats med 5kg medicinboll

 

Station 5:

Höftlyft med indrag på pilatesboll 20st


Station 6:

Burpees 10st


Station 7:

Liggandes på mage föra 1,25kg vikt runt i cirkel framför/ovan huvudet runt bakom kroppen och framför/ovan igen. 20 varv


Station 8:

Situps med medicinboll


Efter 3 varv hade jag kört intensivt i 30 minuter och avslutade med lite stretch.

 

När jag sedan åkte hem gick trafiken smidigt och det var inga köer alls att tala om. Middagen blev lite sen men det hade den säkert blivit om jag satt mig i bilköerna där vi 18.


Det var ett tag sen jag tränade i gymmet utan att springa på löpbandet. Det känns bra att vara tillbaka i gymmet igen.


#TillbakaTillGymmet #ÄntligenTräning #Spontanträning #GymPåJobbet #TränaFriaVikter #AnvändaKroppen

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards