Alla inlägg den 26 februari 2015

Av Malin de Besche - 26 februari 2015 18:53

Att ha rätt utrustning kan vara avgörande för goda resultat och för en bra upplevelse. Jag har nu åkt en längre bilresa och det är ju förödande för min ischias och med en generellt spännd kropp behöver man vara lite förutseende för att inte förrvärra.


När jag åker bil och ska sova kan jag få så ruskigt ont i nacken då man ligger i fel ställning. När kroppen slappnar av och ramlar ur sitt bekväma läge. För ett tag sen köpte jag ett set med nackkudde och ögonmask, och det har varit fantastiskt. Man kan slappna av och huvudet"ramlar" inte fel. Ögonmasken håller gatubelysning och andra lyktors ljus bort så man inte störs.

 

Resan gick till Stöten i Sälen för att åka lite utför under en långweekend. Att välja pjäxor för mig har alltid varit ett svettigt jobb. Detta för att jag är ganska bred på framdelen av foten och smal baktill. En sk Hallux Valgus. Därför har det varit svårt att hitta ett par pjäxor som inte glappar och inte gör ont och klämmer ihop foten allt för mycket.

Men idag fick jag rätt pjäxor på första försöket. Jar var så imponerad. Killen i skiduthyrningen sa att han "fuskat" för att han nyligen haft en gäst som hade sa att hon hade samma problem. Har inte velat lägga pengar på att gjuta och forma ett par pjäxor då jag bara äker en weekend om året. Så det var ren lycka att hitta ett par pjäxor som inte hindrar mig från att ta mig fram och dessutom på första försöket. Dessa ska jag lägga på minnet till nästa år.

 

Första dagens åk har varit en fröjd jämfört med tidigare år. I varje fall när det kommer till fötterna. Men idag var det blåsigt och det snöade. Inte jätteskönt när vinden letade sig in vid halsen. Jag frös en aning när jag äntligen fick komma in i värmen och äta lunch. Dålig sömn gjorde att jag nästa somnade vid bordet. Men när jag väl bestämde mig för att ge mig ut och åka igen så kom krafterna tillbaka. Jag såg sedan till att vara ordentligt klädd för vinterblåst, bla täcka för halsen.

 

Sen var det riktigt skönt att ge sig ut i backen, trots att det blåste så att jag fick is på skidglasögonen.

Nu ska jag bara försöka få i mig lite mat sen blir det sängen för att komma ihapp med sömnen.


#Långresa #Skidresa #Vinter #Snålblåst

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards