Alla inlägg den 23 februari 2015

Av Malin de Besche - 23 februari 2015 22:17

Idag var det en utmaning att genomföra både egen träning och coacha tjejernas träning. Jag fegade ur under övningarna och höll tillbaka istället för att köra på. Det var så svårt att släppa tankarna på det som gjorde så ont.


Jag kom inte iväg från jobbet när jag önskade idag och det var en del köer, vilket gjorde att jag fick väldigt kort med tid att laga mat och äta. Säkert det som gjorde att jag var lite ouppmärksam och lyckades få het olja att stänka upp på mitt lillfinger. Det brände till rejält och jag slängde mig under vattenkranen med iskallt vatten.

Jag kände att jag inte alls hade tid med det där. Men det gjorde ju ont bara sekunderna jag lämnade vattenstrålen. Så jag fortsatte att laga mat och gick tillbaka till vattenstrålen så fort smärtan blev outhärdlig.


För att kunna fortsätta med maten och för att kunna få i mig maten så tog jag fram isbitar från frysen och tejpade fast på fingret med sporttejp. Den smälte ju ganska snabbt men vattnet höll sig kvar ett tag och kylde på bra. Jag ringde till tränaren som har träningen innan mina tjejer och bad honom att köra igång tjejerna så skulle jag komma så fort jag bara kunde. Tejpade en ny isbit på fingret och gav mig iväg. Isbiten tinade alldels för fort och när vattnet runnit bort så var smärtan grym. Försökte hålla ut men tillslut tog jag fram min inovativa sida och drog ner sidorutan och höll ut fingret utanför. Det var som en befrielse. Kallt ute och snöblandat regn som slog mot fingret.

 

Efter bilfärden kändes det rätt ok en stund. Men efter ett tag gick jag ut och plockade snö och la i en plastpåse som jag körde ner fingret i. Det var inte helt lätt att visa övningarna, men tjejerna fattade snabbt vad de skulle göra i varje fall.

Sen kom min egna träning. Jag blötte en bit näsduk i snövattnet och lindade runt fingret med sporttejp. Men fingret plågade mig. Det höll mig tillbaka och gjorde att jag inte alls kunde köra på. Tanken på mitt brända finger fanns där hela tiden och när jag blev varm blev även fingret det.

Mot slutet så gick det lite bättre. Jag tejpade bara sporttejp utan massa annat för försökte släppa tanken på fingret och då kände jag att jag var lite mer med i matchen.


Under hemfärden körde jag ut fingret igen och det var en himelsk känsla där smärtan var som bortblåst. Sen blev det faktiskt bättre. Det var lite svårt att duscha men sen avtog smärtan och jag tror nog att det kommer att kännas bättre imorgon.


#Brännskada #BrändPåHetOlja #FaraVidMatlagning #Basket #BränntFinger #Ajaj #KylaVidBrännskada

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards