Alla inlägg den 15 februari 2015

Av Malin de Besche - 15 februari 2015 23:06

Man kan vara helt orkeslös, inte ha något uns av kraft krav i kroppen. Med människor runt om sig som tar mer energi än vad de tillför så förblir man orkeslös. Men så kommer der där som ger energi eller att du helt enkelt bestämmer dig och tar dig förbi den där uppförbaken så kommer nya krafter som från ingenstans.


Den här helgen har inte blivit så mycket sömn. Jag har umgåtts med vänner som jag normalt inte hinner och det har blivit sent. Så sent att sovtimmarnar på hela helgen har underskridit en normal natts sömn. Då räcker det med att komma igång så har man glömt att man inte sovit så mycket. Men sen till kvällen så blir man rejälg påmind. Så var det idag. Mina tjejer spelade match och det var en av de jämnare matcherna så att jag blev minst lika svettig som de. Tyvärr slutade det med frölust men jag blev ruskigt glad när jag såg att de lyckades med saker som vi lagt mycket träning på. Det var mestadels slarv som gjorde att vi förlorade den här matchen.


Efter matchen så var jag inte hemma förän till kl sju på kvällen och beställde hem mat för tröttheten tog överhand. Min dag hade  blivit något tidsrubbad med tanke på att lördagskväll slutade med sänggående förts i morse så maten hade inte intagts på mina normala regelbundna tider. Jag behövde mat fort. Dåsig som man kan bli när man äter lite mycket gjorde det nästan ont när jag kom på att jag hade ett av veckans löppass kvar att utföra.

När maten fått smälta en aning, bestämde jag mig bara. Jag vet ju att bara jag kommer ut så kommer jag att ha den energi som krävs. Det är nog inte många som somnat i spåret.


Det var ganska skönt att ha tigit 2 hela vilodagar så jag kände av benet lite sist. Men nu körde jag på. Och vilket tempo jag höll. Ruskigt kul. Det var en aning isigt så jag fick ta det lungt i början men sen när jag srpungit en bit kunde jag springar på när jag hittade de kalade fläckarna på isgatorna.

 

Så nöjd med stäckan. Jag höll ett tempo på 5:17/km vilket jag ser som ett framsteg i min reahb. Och så har jag kunnat fullfölja veckans pass. Allt som krävdes var att jag bestämde mig för att nyttja den lilla energi som egentligen bara höll mig levande för att utföra ett löppass. Och sen hade jag massor av energi.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards