Alla inlägg den 12 februari 2015

Av Malin de Besche - 12 februari 2015 22:30

Idag fick jag lite sovmorgon men var inte alls på humör. Skulle på konferens men var inte alls sugen. Men på vägen in tog jag mitt förnuft till fånga och bestämde mig för att det här skulle bli en bra dag. Till kvällens träning tog förnuftet en annan väg.


Som jag skrivit förut så har jag ganska mycket på jobbet just nu och att åka iväg på annan aktivitet än att sitta på kontoret och beta av allt som måste göras är ganska stressande. Jag funderade mycket på om dagen skulle ge mig så mycket som jag hoppats när jag anmälde mig. Hade god lust att bara strunta i det. Men jag jag bestämde mig för att jag skulle få ut det mesta av dagen. OCh faktiskt så blev det en riktigt bra dag. Fick många nya idéer och inspiration. Med RMI kommer man långt. (Rätt mental inställning).


Jag kom hem något tidigare än jag brukar så jag hann göra middag innan jag åkte iväg till tjejernas träning. Normalt kör vi fys på torsdagar, men eftersom att vi förlorade en träningsdag igår och vi har match i helgen så blev det en vanlig basketträning.

Jag hade packat löparkläder för att köra mitt andra löppass den här veckan i krokarna kring hallen. Men eftersom att jag upptäckte att jag var tvungen att handla hem lite som tagit slut så stannade jag till och handlade istället och hämtade upp dottern på vägen. Jag funderade på om jag skulle skjuta på löppasset till morgonen istället, men lyckades intala mig att det var bäst att få det avklarat.


Så jag gav påsen till barnen så de fick ta hand om varorna medan jag bytte om till mina löparkläder. Jag skulle springa 45 minuter och lägga in 3 ruscher. Det var en liten miltstolpe för mig att springa så långt så jag ville verkligen klara av det. Men när jag sprungit 15 minuter började jag känna att det kanske inte skulle vara så bra att springa 2 kvartar till. Jag kände så för att springa helt enligt plan och konditionsmässigt hade det inte varit några problem. Men här fick förnuftet ta vid. Nu när jag kommit så långt vill jag inte att det ska förstöras av att jag rycksmed i lyckoruset av att vara ute och springa.

 

Ibland kan det vara bra att tänka sig framåt och puscha sig att prestera lite mer. Men ibland måste man lyssna på kroppen. Om man har god träningsvana så vet man om det är en förslitning/skada som kräver att man trappar ner eller om det tar emot för att man blir utmanad. Vid det senare är det bara att köra på och hitta sina triggers för att öka och ge mer. Men man måste vara lite träningssmart också och lyssna när kroppen säger till en att "Tagga ner".

Jag slutade på 4,4km och 25 minuter och jag hade hunnit med 2 ruscher. Det var alldeles lagom för mig att köra idag. Avslutade med en ordentlig stretching.


#Löpning #Vinterlöpning #RMI #Rehab #Löparpogram #Träning #Förnuft #SnartSkadefri

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards