Alla inlägg den 11 februari 2015

Av Malin de Besche - 11 februari 2015 23:36

Det verkar som att coachen har bestämt sig för att förbättra vår kondition. Men ganska lång frånvaro från hård träning så välkomnar jag det. Jag känner att det behövs då konditionen är en färskvara. Och min kondition har börjat surna lite grann.


Jobbade över en stund idag för att komma ikapp. Sen åkte jag hem för att laga mat innan det var dags att åka till baskethallen. Inte för att coacha tjejerna den här gången, då herrlaget hade match på vår träningstid. När det är herrlagsmatch är det damlaget som står i Caféterian. Så jag löste av ett oar tjejer när jag kom till hallen. Fick inte se något av matchen direkt, men såg på tavlan att det bitvis var jämnt. Men avslutningsvis så blev det förlust.

 

När matchen var över började min träning. Något försenad men det blev i varje fall dryga timmen. I slutet av träningen var det dags att dribbla över planen på samma sätt som förra veckan. Men den här gången körde vi bara upp till 4 längder och drog ner på en sekund per längd.

1 längd på 6 sekunder, vila 6 sekunder

2 längder på 12 sekunder, vila 12 sekunder

3 längder på 18 sekunder, vila 18 sekunder

4 längder på 24 sekunder, vila 24 sekunder

Sen gick vi neråt igen. Inga större problem att hinna springa och även den korta vilen var helt ok. Men mina luftrör reagerade. Inte då medan jag sprang men efteråt. Jag fick en rethosta, speciellt vid djupa andetag. Jag har hört förklaring förr att det handlar om att man retar luftrören vid hög ansträngning, men jag vet inte hur sant det är. Det är inte astma (tror jag) då jag inte känner något i samband vid själva löpningen.


Men för att lindra hostan tar jag te med honung samt ett äpple. Äpple känns bra då det river lite i rören där det känns som att jag har något som killar och behöver dras ner. Värmen från teet och honungen lindrar en aning, men bar aför stunden. Lite sömn kanske gör susen.


#Sprint #Löpning #Basket #Rethost #HostaEfterTräning #Basket #Träning


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards