Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Malin de Besche - 10 februari 2015 22:23

Jobbet mot skadefri kropp fortsätter. Det har nu blivit så att jag inte har några problem alls under basketträningen och löpningen går allt bättre. Med metodisk "gnetande" och lite andra insatser ska jag bli skadefri. Det gäller bara att hålla fokus oavsett vad som konkurrerar med min uppmärksamhet.


Basketträningen igår gick bra. Men för att inte glömma bort mig och köra på för hårt så är jag noga med både uppvärmning och stretching. Det gör ju att jag kommer hem något senare, men det är så värt det. Jag märker skillnad när jag stretchat och när jag int har det.

Under dagens massage som vi har på jobbet så passade jag på att få baksida lår och vader masserade. Så behövligt och skönt. Jag är fortfarande stel men det gör inte ont i varje fall.

 

När arbetsdagen var slut så gick jag ner i gymmet för att köra veckans första löppass, 20 minuter löpning. Med ganska pressat schema och många snurrande tankar var det inte alls lätt löpning, trots att det ändå är ganska kort.

Då får man ta till lite tekniker.

Löpning på 20 minuter. För att inte ge upp så räknade jag ner, 5 minuter i taget medan jag påminde mig själv om att jag rehabar. När jag kommit upp i 10 minuter tänker jag att hälften är avklarad och när det sedan är 5 minuter kvar känns det inte så himla långt kvar och minutrarna går ganska snabbt.

 

Jag lyckades få ihop 4 kilometer på de 20 minutrarna, ett bra tempo med tanke på att jag ute inte kommer upp i den farten i dagsläget.


Nu har jag 2 pass kvar den här veckan.

45 minuter med 3 stegringar (50-100m snabbt tempo)

20 minuter löpning.


Jag är inget fan av löpband egentligen men det just det som ska hjälpa mig hålla fokus mot en skadefri kropp.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards