Direktlänk till inlägg 1 februari 2015

Tuffaste passet på länge

Av Malin de Besche - 1 februari 2015 21:58

Om det är utmattning jag har väntat på för att få en god natts sömn så har jag nog lyckats med det nu. Idag har jag utmanats både i styrka och kondition. Men inte som tradionellt på gym, utan rejäla arbetsuppgifter. Träning medan man utför måsten.


Jag började dagen ganksa lungt eftersom att det var fest igår. Gick runt och småplockade lite, promenrade till centrum för att hämta paket och allt i bara strostempo.

För ett par dagar sen så blev jag erbjuden att köpa en basketkorg då de skulle flytta och inte ta med sig korgen. Idag åkte jag för att hämta den. Jag hade med mig hjälp att skruva ,fixa och bära där korgen skulle avhämtas. Det var väldigt meckigt att få loss stång och korg från foten men vi lyckades tillslut. Den här foten var tung men gick att lyfta om man är 2.  Väl hemma kom sonen ut för att hjälpa mig.

Jag kunde tyvärr inte köra upp bilen så nära som jag hoppats då det var mycket modd och snövallar så det blev en bit att bära. Stången var lätt att bära, bara något otymplig. Sen kom den här foten som kändes mycket tyngre än tidigare. Det tog ett tag innan jag kom på att det berodde på att sanden i foten hade samlats i ena änden vilket gjorde det svårt att bära. Grannen kom förbi och hjälpte till. Att bära den här foten blev ett rejält styrkepass och mina muskler kändes färdiga. Men monteringen får vänta till våren.

 

Insåg att jag var tvungen att skotta. Det snöade blöt snö och snön som låg på backen var tung och svårskottad. Jag slet verkligen med den där snön. Skyffeln fastande är jag försökte "ploga" och jag försökte slänga snön över ett staket. Skyffeln kommer upp i några kilo när den är full av blöt och tung snö. Blev många reps. :)

Ett pass som gjorde slut på armmusklerna, aktiverade voremusklerna och ökade flåset.


Jag höll på att vela länge om jag skulle orka laga mat eller åka iväg och fixa hämtmat. Men jag kände att även åka iväg inte var lockande. Så jag tog mig i kragen och lagade mat hemma helt enligt planen.


Så nu har jag kommit till en kväll då jag faktiskt känner mig riktigt utmattad. Det kommer nog bli enkelt att somna ikväll. Och då borde jag "komma ikapp" med sömnen.


#Vardagsmotion #SkottaBlötsnö #Fyspass #Basketkorg #Lyfta #Kånka #SlitaSläpa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards