Alla inlägg den 28 januari 2015

Av Malin de Besche - 28 januari 2015 23:42

Så har jag klarat av första träningspasset på en och en halv vecka. Med lite känningar av huvudvärk tänkte jag att den nog skulle försvinna med lite träning. Men det var bara under själva träningen. När träningen var över så var inte värken det.


Jag vaknade med lite huvudvärk i morse. Men jag tog en alvedon och rev ner lite ingefära i yoghurten eftersom att det sägs lindra huvudvärk och illamående. Dessutom är det bra för immunförsvaret.

Det kändes bra under hela dagen och jag hade ne bra arbetsdag. Men mot slutet av dagen innan jag skulle åka hem kände jag hur huvudvärken stod och knackade på. Tog en alvedon men den försvann aldrig riktigt.


När jag kom hem käkade jag lite middag och sen åkte jag iväg för att hålla i tjejernas träning. Fortfarande en ganska liten skara i dessa sjukdomstider. Under deras träning kändes det bra men värken började komma tillbaka när det var dags för min egna. Lite vatten och puls på det brukar vara ett säkert kort för att bli av med huvudvärk.

Men så fort jag stod lite stilla gjorde huvudet ont. Men jag genomförde träningspasset inna jag åkte hem och duschade.


Nu gällde det att återställa vätskebalansen. Vätska är faktiskt det viktigaste av allt man stoppar i sig för återhämtning. I bilen påväg hem drack jag vatten ur sportflaskan. Ett äpple först innan duschen som ger lite vätska. Sen en kopp te med honung och riven igefära.

Nu kommer det näst viktigaste för återhämtning, sömnen.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se