Alla inlägg den 27 januari 2015

Av Malin de Besche - 27 januari 2015 20:19

Äntligen fick jag en god natts sömn. Kom i säng hyfasat tidigt och en lugn och skön morgon. Idag har jag känt mig rätt bra och jag tror att jag kommer att kunna börja lägga till lite träning igen. Så det är dags att börja fundera på alla de förlorade passen.


När jag vaknade i morse hade jag fått sova nästan 8 timmar, vilket betyder mer än vad jag fått även de nätter som jag har kunnat somna. Så jag hade fått tillräckligt med sömn men vaknade med huvudvärk.

Så en alvedon ihop med frukosten och sen satte jag mig och började jobba hemma. Kommer man inte iväg innan köerna så kan man ju alltid åka efter köerna.


Åkte sen till ett seminarium i några timmar innan jag åkte till jobbet. Där blev det ett par timmars övertid så jag slapp köerna även på hemvägen.


Jag hade några matlådor i kylen, bla gårdagens lax så tänkte att det var lika bra att äta upp dom nu till middag. Men det blev till att laga middag ivarje fall då sonen blivit rejält sjuk och en igenproppad hals som gjorde det svårt för honom att äta. Så jag gjorde en snabb, god och välgörande soppa.

 

2 morötter, skuren i tärningar

2 potatisar, skuren i tärningar

1/2 liten lök, finhackad

1 näve bladspenat

kycklingfond

3dl vatten

Salt och peppar

lime


Jag började med att fräsa morötter, potatis och lök. Sen hällde jag över vatten och fond och lät koka till rotsakerna blev mjuka. Ner med spenaten och låt det bli varmt. Lite salt och peppar innan jag körde med handmixen till en slät soppa. Smakade av med lite pressad lime.


Nu kunde sonen få lite näring i sig trots att han hade svårt att svälja. Hoppas bara att han inte smittar mig nu. :/

Jag laddar för basketträning imorgon. Det blir första träningen på nästan 2 veckor. Mitt löparprogram har ju fått ligga på paus ett tag nu. Jag får fundera på hur jag ska göra med det. Normalt så hade jag efter så kort uppehåll som det ändå är fortsatt i programmet som om jag kört alla pass, som om det inte hade varit något uppehåll. Men jag försöker ju att komma tillbaka efter en skada så antingen kör jag på där jag va eller helt från början. Jag hann ju inte så himla långt innan jag blev sjuk. Tål att fuderas på. Men först ska jag känna efter hur det känns med träning imorgon.


#Löpträningsplanering #återupptaträning #EfterTräningsuppehåll #MatFörHalsont #Recept #Soppa #GodNattSömn

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards