Alla inlägg den 16 januari 2015

Av Malin de Besche - 16 januari 2015 23:05

Vädret satte stopp för mitt löppass igår. Med mina fulltecknade schema så har jag inte så mycket utrymme för att ändra i planeringen. Men jag lyckades ta igen det missade passet nu på morgonen. Jag behövde bara gå upp lite tidigare.


Eftersom att min motorlampa började lysa igår så fick jag åka med en kollega på morgonen till jobbet. Vi åkte något tidigare än vad jag brukar åka hemifrån. Planerade därför att ta igen mitt missade löppass på jobbet på löpbandet.

Värmde upp lite med squats, tåhävningar och kickar. Sen hoppade jag upp på bandet i 25 minuter i lagom tempo för mitt ben.

 

Jag fortsätter att känna av benet, men det funkar, och det blir bättre för varje gång. Pass 5 i programmet avklarat.


Eftersom att vi åkte så tidigt blev det ingen frukost hemma innan passet. Jag tryckte bara i mig en leverpastejmacka för att överleva morgonen. Men sen efter träningen var det dags att få i sig lite näring. Jag har ingen handmixer på jobbet så jag gjorde helt enkelt en smoothie förhand, och kokade 2 ägg.

 

Jag hade med mig ingredienserna i små burkar. I den här smoothien hade jag naturell yoghurt, en banan som jag mosade med en gaffel til den blev nästan flytande. En matsked med en mix av olika pulver samt lite juice.


Efter en lång arbetsdag åkte jag hem. Men jag hann inte fixa någon middag innan det var dags för basket. Klubben ordnade med något som vi kallar Friday Night. En aktivitet för hela klubben från herr och damlag till basketskolan.

Därför blev den en riktigt sen middag idag. Men har man fullt upp så är det lätt att glömma att man är hungrig.


Full fart från morgon till kväll. Men jag är glad att jag hann få in veckans andra pass idag så att jag hinner få in det sista för veckan under helgen.


#Löpning #LöpningLöpband #OrdningenÅterställd #Smoothie #SmothieFörhand

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards