Alla inlägg den 14 januari 2015

Av Malin de Besche - 14 januari 2015 23:00

Jag kämpar på med min nacke och axel och efter de senaste träningspassen så har det kännts bättre. Jag har sett en ljusning på den här stelheten och även min ischias har gått framåt även om den utvecklingen har varit och är något svajig.


Efter träningspasset igår kände axeln riktigt bra. Jag vaknade något stel efter natts sömn men det var bara morgonstelhet. När jag kom till jobbet körde jag en snabbvariant av kontorsyoga från "yoga för alla".

Det gjorde att jag mjuknade något i kroppen och när jag skulle åka hem kändes det helt ok.


Det var galet mycket köer idag påvägen hem så det blev knappt med tid till matlagning. Men många hade hört av sig och sagt att de var sjuka så det gjorde inget att vi blev lite sena. Det skulle endast vara 3 stycken på träningen, så jag lät tjejerna köra väldigt mycket individuellt. Då kunde även jag köra lite själv, vilket gav mig den uppvärmning jag behövde innan min egna träning. Ruskigt viktigt nu när jag har mina skadeproblem.


Axeln sa ifrån lite i bland men det var inte värre än att jag kunde köra på och min ischias kan jag inte ens komma ihåg att jag skulle ha känt av. Så det är ju riktigt positivt. Det blir hela tiden bättre.

Men mitt under spel så är en tjej så ivrig att sno bollen att hon hoppar efter den. Hon landar på min axel och det smäller till. Det gör så ont att det svartnar.


Men det var bara för en kort sekund. Jag kunde skaka av mig det och köra på. Men efter träningen kände jag att det hade blivit en liten smäll. Lite värme på det här så får vi se hur det känns imorgon.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards