Alla inlägg den 13 januari 2015

Av Malin de Besche - 13 januari 2015 21:42

Det är tisdag och det var nästan retfullt att veta att massören skulle vara på plats på jobbet men att jag inte hade någon tid. Nacken och axeln kändes fortfarande stel trots värmedyna hela natten.


Jag vaknade lite sent då jag hade haft en liten tankevurpa kvällen innan när jag ställde mobilen på väckning. Så jag fick lägga in en liten extra växel för att hinna till jobbet. Jag tog bara en banan till frukost. Jag visste att jag hade lite Kesella på jobbet så jag kunde få i mig lite mer mat där.

Sitter i bilen för att åka iväg, då bilen för första gången inte vill starta. Stapplande på grund av isgata mot grannen som är bilmeck, inser jag med besvikelse att det är mörkt och jag kan bara inte plinga på. Sätter mig i bilen och börjar lirka med tändning och gas och tillslut så startar bilen. Phu!

Under allt det här strulet lyckades jag nog spänna mig onödigt mycket för när jag kom fram längtade jag mer än någonsin efter massage.

Väl framme på jobbet gick jag ner till gymmet där massören arbetar, bara för att chansa på att någon bokat av sin tid som jag skulle kunna ta. Men icke. Kände att jag hade rejält oflyt den här morgonen.

Men det var ett par minuter kvar till första tiden så hon erbjöd mig lite laserbehandling som bara tar någon minut. Efter så drog hon på lite liniment. Efter några minuter började det bränna rejält.

 

Det brännde hela dagen fram till sena eftermiddagen. Men det var skönt. Jag kände att jag kunde röra mig lättare. När arbetsdagen var slut gick jag ner i gymmet för att köra pass 4 i mitt löparprogram.

2X15 minuter.

Jag tycker egentligen inte om att springa på löpband. Men det var så halt ute att jag inte ville utsätta mig för risken att halka omkull. Men med lite kollegor runt omkring mig som tillsammans höll ordning på tiden gjorde det faktiskt lite roligare.

Jag började med lite uppvärmning med löpskolning och stora rörelser. Det kändes hela tiden i högerbenet, men det var ok. När jag var inne på andra passet på 15 minuter så började det bränna till rejält i nacke och axel där jag fått liniment. Men det var bara att tänka bort om jag skulle klara av det här passet. En fördel med löpning på band som jag kom att tänka på medan jag sprang är att man kan se sig i spegeln och hålla koll på hållningen hela tiden, även när man börjar bli trött.

 

Jag var nöjd med min insats och framförallt nöjd med att det kändes ok under hela löpningen, även om jag inte är på så hög hastighet än. Jag tog god tid på mig med stretchingen för att vara säker på att köra igenom hela kroppen.


Det gjode att jag kom hem lite sent och att middagen skulle bli lite senare än vanligt. Men när jag skulle börja med middagen så var det dags för humöret att hetta till istället. Kycklingen jag köpt luktade inte gott. Den kan inte ha legat i kylen hela tiden i affären.

Hungrig som jag var blev jag riktigt grinig för att jag inte kunde följa matplaneringen. Så det fick blispagetti och köttfärssås istället.


Med lite mat i magen så var jag på gott humör igen och kunde konstatera att det kändes mycket bättre i axeln och i nacken. Hettan från liniment, ett löppass och stretching gjorde susen.


#Löpning #Träning #PåLöpbandet #Pass4 #Löparprogram #Liniment #Laserbehandling #Muskelvärk #Hetta #Löparhållning #SnartSkadefri

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards