Alla inlägg den 11 januari 2015

Av Malin de Besche - 11 januari 2015 18:49

Jag tränar, jag ser till att röra mig med jämna mellanrum när jag sitter på kontoret och är generellt ganska rörlig av mig. Ändå sitter jag här med halva min kropp som bråkar med mig. Hela min högersida behöver slappna av.


Igår så kom det smygande på högersidan vid skuldran upp till nacken. Jag fick chansen att bada i en bubbelpool och det kändes bättre. Men när jag vaknade i morse var jag ännu stelare. Jag har stretchat, masserat och försökt att röra mig så mycket jag kunnat men det vill bara inte släppa. Från nacke ner till häl verkar min kropp ha dragit ihop sig.


Jag tog min stela högersida och åkte iväg med mina tjejer som skulle spela match. Med endast sju spelare blev det en tuff match. Men under matchen så hann jag inte direkt tänka på att jag hade ont. Det var när jag gjordeltie plöstlisa rörelser som jag blev brutalt påmind.


Vi var hemma igen på eftermiddagen och det var lite sent för lunch. Passade därför på att göra middagen direkt. Matcherna stör liksom ut tiderna för matintaget. Det får bli lite vad det blir.

Styrde om lite i matplaneringen och passade på att köra en lammgryta som tar lite längre tid, men det klarar liksom sig själv när man fått i alla ingredienser.

 

Recept:

600 g lammfilé skuren i bitar

1 gul lök, finhackad

3 vitlöksklyftor, hackade

3 palsernackor, skuren i bitar

2 morötter, skuren i bitar

1 kruka färsk salvia, hackad

1 lagerblad

1 msk rosmarin

2 msk tomatpuré

1 frp krossade tomater

4 dl kalvbuljong

100g getost

Finrivet skal av en apelsin


Lägg grytbitarna i kallt vatten, koka upp och slå sedan av vattnet. Lägg ner rotsakerna, löken vitlök och slavian med tomatpurén, rör om. Tillsätt resten utom apelsinriv och get ost och låt koka upp. Låt detta sedan sjuda i 1,5 h. När köttet blivit mört, toppa medgetost och apelsinrivet.


När jag ätit hoppade jag in i en varm dusch för att få min högersida att mjukna upp. Det fungerade ett tag även denna gång. Ska ta och lägga mig en stund på spikmattan, rulla mig över foamrollern och massagebollen. Kanske jag ska springa runt och städa eller så för att få in lite rörlse (och fint på samma gång) :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards