Alla inlägg den 9 januari 2015

Av Malin de Besche - 9 januari 2015 20:14

Normalt så börjar mitt fredagsmys i baskethallen. Men eftersom att jag fick jobba över ikväll så skulle jag ha kommit fram lagom till träningens slut så jag åkte hem och körde fredagsmyset helt och hållet hemma istället.


Jag tror faktiskt att min kropp kommer att tacka mig att jag tar en vilodag idag. Jag är lite extra stel i höger ben idag. Jag har försökt att stretcha lite då och då under dagen för att bli lite mjukare, men det behövs nog mer än så.

Middagen idag blev kikärtsbiffar med tzatziki och sallad. (Skulle ha varit med Ajvar också men glömde helt enkelt att ta fram den).

 

Hittade på lite eget utifrån ett grundrecept. Så här gjorde jag:

2 burkar kikärtor

2 tsk spiskummin

lite chiliflingor

1 tsk torkad koriander

3 vitlöksklyftor, pressade

1/2 tsk salt

1dl kokosmjölk

2 ägg

2 msk potatismjöl


Mixa allt utom potatismjöl i en matberedare till en jämn smet. Rör sedan ner potatis mjölet för hand. Värm olja i stekpannan och klicka ut röran och "bre ut" till biffar. De ska stekas på medelvärme ca 2 minuter per sida.


 

Tzatzikin är gjord på turkisk yoghurt, halv riven gurka, 1 pressad vitlök och lite salt. OBS! Pressa ur vätskan ur gurkan efter du rivit den innan du rör ned den.


Mumsigt. Nu blir det för en gångs skull TV-soffan med lite stretching. :)


#Kikärtsbiffar #Demivegetariskt #Tzatziki #Middag #Recept

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards