Alla inlägg den 8 januari 2015

Av Malin de Besche - 8 januari 2015 22:41

Det är många gånger som man blir lite seg och inte alls har lusten att gå ut och träna. Man vill inge hellre än att krypa ner i sängen. Men då gäller det att ha något som pushar en över gränsen. Gränsen mellan trött och slö sidan och pigg och energifulla sidan.


Det blev sent från basketträningen igår så det var inte helt lätt att komma upp i morse. Men efter ett antal snoozningar lyckades jag ändå komma upp. Ganska stel efter gårdagens träning som även den började hårt ganska snabbt. Mot slutet av träningen kom sådant som kanske hade varit bättre att börja med tycker jag för att bli ordentligt varm.

Men när jag väl hade kommit upp kom energin krypande för att klara dagen.


Skulle inte basketträningen med tjejerna varit inplanerad ikväll så hade jag blivit sittande i soffan tror jag. Hade jag inte gjort en matplanering så hade jag inte orkat göra den mat jag gjorde utan tillagat något som jag säker ätit för inte allt för länge sen och hade jag inte planerat in löpningen så hade inte den heller blivit av.

Middagen gick på ett kick att göra och var full av nyttigheter och ruskigt god :)

 

Klicka på bilden för recept


Efter middagen åkte jag och dottern till basketträningen. Vi körde löpskolning, och en del dribblingsövningar innan vi gick igenom hur de ska spela på söndag.

Efter deras träning könde jag att det skulle vara skönt att sätta mig i TV-soffan med en kopp te. Men jag hade mitt andra pass i löpprogrammet inplanerat.

Det tog emot. Stel i baksida lår och skinkan på ischiassidan och mörkret hade fallit. Det var blaskigt ute. Men fokus var på att ta mig ut och det skulle faktiskt bli lite kul att testa pannlampan jag köpt tidigare men aldrig använt. Jag värmde upp lite grann hemma med tåhävningar och lite knäböj. Det skulle bli 20 minuters löpning. Jag tog det lungt så det kändes faktiskt bara bättre och bättre ju längre jag sprang.

Totalt blev det en sträcka på 3,5 kilometer.

 

Reflexväst och pannlampa för löpning i mörker.


Att hitta den där lilla energin som tar en ut gör att man få ännu mer energi. Tror faktiskt att det är omöjligt att somna medan man joggar, även om det går långsamt. :)


#Löpning #Mörkerlöpning #MatSomGerEnergi #VärmaUpp

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards