Alla inlägg den 6 januari 2015

Av Malin de Besche - 6 januari 2015 20:56

Jag var lite osäker på om jag skulle kunna starta mitt löpprogram efter att det smällde till i baksida lår igår. Men det kändes ganska bra och jag tänkte att det ara var att avbryta om det inte skulle kännas bra. Så det var bara att köra på.


Jag har så ruskigt svårt att vakna på morgonen. Det kommer att bli jobbigt att komma igång och jobba på riktigt med 5-dagarsvecka. Men jag kom väl upp någonstans strax efter 10 och då gav jag mig på min grötfrukost. Det var ett tag sen jag åt gröt varje dag. För att piffa till den så blandar jag i äpple och kanel.

 

Man får ha lite extra vatten i så att äpplena hinner bli mjuka.

När jag fått i mig detta och ett par ägg klädde jag om och gav mig ut på min 3x10min runda.


Jag startar nu ett löpprogram som löper över 12 veckor.

Pass 1: Jogga 3x10 minuter med 1,5min gång i pauserna


När jag började jogga så kände jag direkt av baksida lår och i sätet på "ischiassidan". Men det var inte värre än att jag kände att jag kunde fortsätta. Jag tänkte att det nog blir bättre när jag blir ordentligt uppvärmd.

Det försvann aldrig, men det blev lite lättare. Det kändes faktiskt ganska bra att gå lite mellan passen. Det var som att blodet fick flöda fritt och att det blev lättare för benet att springa igen.

 

Det kändes rejält i benen så när jag kom in så körde jag med min foamroller. Efter duschen fick min dotter massera in lite Voltaren igen. Och nu känns det ganska bra. Vi får väl se hur mitt ben håller för basketträningen imorgon.


#Löpning #Löparskador #Löparprogram #Baksidalår #Träning #Vinterlöpning #Äppelgröt

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se