Alla inlägg den 5 januari 2015

Av Malin de Besche - 5 januari 2015 22:46

Det här med ett skadefritt år började inte så bra. Visserligen skulle jag inte vara skadefri förränn till våren enligt planen, men det är inte till prognosens fördel att det smäller till i benet. Om jag tänkt efter före så hade det kanske inte hänt.


Klämdag och jag passade på att jobba hemma idag. Då är det också lättare att få i sig lite bra mat då man kan sätta igäng maten medan man fortfarande jobbar. Nackdelen är att det inte blir speciellt mycket vardagsmotion. Dagens lunch blev laxsallad med mozzarellaost och avocado.

 

Till detta drack jag morotsjuice som jag körde i råsaftcentrifugen sekunderna innan. Fullt med vitaminer när de är som allra bäst, nycentrifugerade.   


När arbetsdagen var slut fixade jag "Mustig Kycklinggryta" som jag serverade med ris. Sen packade jag basketväskan och åkte till en basketkompis från förra säsongen innan träningen för att hälsa på henne och hennes 3 månaders bebis. Sen tog jag mig till träningen till fots. Jag blev lite kall trots att det inte var speciellt långt att gå.


Bara ett par minuter sen till träningen kommer jag in när coachen har genomgång. Sen körde vi igenom lite spelsystem innan vi satte igång. När vi sedan satte igång med "Flätan" och plötsligt skulle öka farten smällde det till i baksidan av mitt högerlår, alltså inte benet med ischiasproblemet. Jag var fortfarande kall från att gått ute i kylan så mitt lår tålde inte att öka på hastigheten innan jag blivit ordentligt uppvärmd.

Jag klev av och försökte värma upp lite på egen hand. Jag försökte även få till lite massage genom att använda en basketboll som foamroller. Jag borde ha anat. Jag borde sagt ifrån och värmt upp mer på egen hand, innan träningen. Men jag körde bara på med alla andra. #Efterklok


Sen kunde jag vara med på övningar med lite kortare "snällare" löpningar, men jag kände av låret hela tiden. När jag kom hem sen duschade jag varmt och ett av barnen fick massera in lite Voltaren gel. Det känns lite bättre och jag hoppas att detta inte blir någon större fallback som drar ut på min rehab och arbetet mot ett skadefritt år.


Sen tog jag mig en kopp grönt te och hällde i lite Chiafrön. Här ska kroppen fyllas med fibrer, omega3 och protein.

 


Jag hoppas att jag blir så pass återställd att jag inte behöver göra om min löparplanering. Jag har börjat lägga upp en plan för hur jag ska kunna börja springa för att bli skadefri. Skynda långsamt liksom.

Imorgon är en ny dag då det inte sagt pang.


#Idrottsskada #Muskelvärk #DåligtUppvärmd #SnartSkadefri #Basketträning #Chiafrön #GröntTe #VoltarenGel

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards