Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Malin de Besche - 4 januari 2015 21:44

Det var ganska påfrestande för min stackars kropp, som inte alls är van att ta i så mycket nu stenaste tiden, som igår när vi körde 3 matcher på en och samma dag. Så därför blev det en vilodag idag och så passade jag på att planera min mat och besöka min mormor.


Idag åkte jag och sonen hem till mormor och fikade. Så kul att åka hem till henne och lyssna på hennes kloka ord om olika saker i  livet. Hon är en god och klok kvinna. Nu har vi bokat in en brunch i mitten av januari. Det ser jag verkligen fram emot.


När jag kommit sedan kommit hem satte jag mig och planerade mina luncher och middagar för Januari. Jag bestämde mig för att vara lite snäll mot magen så första veckan var mycket fisk, vegitarsikt och lite kyckling.

Nu är det dags att börja jobba för toppformen. Och pga benet så börjar jag med kosten under rehabtiden. Jag kan inte hålla på att äta lunch ute hela tiden, då de sällan är av bästa kvalitet det man får ute på lunchrestaurangerna.

Då jag inte planerat middagarna i förväg den senaste tiden så har det inte blivit så varierat. Man har en repertoar på ett begränsat antal rätter i huvudet som går snabbt, vilket ofta är tvunget om man inte planerat innan.


Tyvärr var färska laxen helt slut efter alla helgdagar och jag hade inte alls lust att köpa de frysta portionsbitarna. Dels tycker jag att de är aningen för små per portion, de är dyra samt att leverantörerna trycker in en massa saltvatten i dom. Upp till 5% behöver de inte ens deklarera detta. Funderade ett tag på att ta en hel lax som frysists in som enligt uppgift inte skulle vara injicerad med saltvatten, men då skulle jag vara tvungen att tillaga hela laxen när jag väl tinat upp den. Det blir till att åka tillbaka och handla laxen vid annat tillfälle.

 


När jag sedan kom hem och skulle ställa in allt i kul, frys och skafferi så kändes det som att det reda var fullt och att jag inte skulle få in en pryl till. Så jag insåg att jag var tvungen att plocka ur och omorganisera lite. Då kunde man se att det inte var sådär jätterent i kylskåpet. Så det blev till att ta fram städprylarna och skura kylskåp innan jag kunde få in allt nytt.

 

När jag sedan plockade in allt så fanns det hur mycket plats som helst. Jag hade nog kunnat handla lite till. ;-)

Det behövdes bara lite organsiering. För det var inte jättemycket som jag slängde.


Imorgon är det träning igen! :-)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards