Direktlänk till inlägg 2 december 2014

En genomkörare för bålen

Av Malin de Besche - 2 december 2014 21:10

Igår planerade jag och Jessika att köra efter jobbet idag, då det är den enda dagen i veckan som jag inte behöver skynda mig hem. Så glad att jag bara kan komma ner och infinna mig så har hon planerat hela passet. Den enda önskemålet jag jag hade var att det skulle vara fokus på bål och ländrygg.


Eftersom att Jessika slutar före mig så gjorde jag helt enkelt en paus i arbetet så att hon inte skulle behöva vänta in mig och så gick jag upp och körde lite till sen innan hemfärd. Lyx lyx lyx att ha ett gym på jobbet och att ha en kollega som kan lägga upp träningspasset.

Jag kan ju inte springa så bra längre sträckor än så uppvärmningen passade mig bra där vi varvade 4 jumpings jacks och 4 kickar under en minut med 1 minut löpning, detta i 3 varv.

Sedan gick vi direkt på bålen och axlarna. Händer och fötter i golvet och sedan vrida fot och hand diagonalt så att bålen kommer uppåt. Skiftat så fort man kan och hela tiden behälla stabiliteten i bålen så att det inte blir någon rotation i ryggen.

 

3 varv av:

"Skidflax" 8st 1 framåthopp och 1 bakåthopp (djupa) under 1 minut

Hopprep 1 minut


3 varv av:

Benfällning med höftlyft under 1 minut

 

Plankan med knä mot armbåge under 1 minut

 


"Kättra" eller "daggmask"där fötterna är i hela tiden medan man klättrar fram med händerna på golvet så långt man kan för att sen "klättra" tillbaka. Fram och tillbaka i 1 minut.


Rygglyft endast genom att spänna magen och dra bak armbågarna.


3 varv av:

Sidoutfallssteg med vikt över huvudet under 1 minut.

 

Små hoppsansteg i sidled, typ "Slajda" och nudda fot vid varje riktningsförändring, 1 minut.


Benpendling och armfällning i sidled med vikter under 1 minut

 


Plankan med enarmsrodd 1 minut


3 varv av:

10 situps, snabbt resa sig och köra 20 höga knän.


Jag tror det var hela träningspasset. Vi körde situps någong mer gång under passet, men minns inte riktigt var. Hur som helst så var det ett svettigt pass som vi körde i 50 minuter.


Kände mig lagom mör när jag duschat och gick upp för att köra det där sista som jag var tuvngen att göra klart innan hemgång. Men väldigt skönt när man kommit hem och träningen var avklarad och musklerna var sådär lagom trötta.


#Bålträning #Cirkefys #Gym #StärkaBålen #SvettigtPass #Styrketräning

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards