Alla inlägg den 28 november 2014

Av Malin de Besche - 28 november 2014 21:11

Det är fjärde dagen i min utmaning fick jag till plankan föll jag på målsnöret för att ta mig upp till nästa minut. Det är nästan så man då funderar på varför man gör det. Men jag vet ju, jag behöver stärka bålen och då är det här ett utmärkt sätt.


Jag är svagare i överkroppen och jag behöver verkligen stärka ländryggen och då är plankan ett utmärkt sätt. Och för att motivera är utmaningen riktigt bra för att faktiskt få till plankan också. Speciellt om man kör flera gånger om dagen. Dagens första planka föll jag ihop en sekund innan femminutersgränsen.

Lite surt även om jag blev ruskigt glad att jag ändå har avancerat så från första plankan. Det är viktigt att man har en rak kropp hela tiden. En "hängmatta" är inte bra för ryggen, mycket som kommer i kläm, och med rumpan i vädret ger inte samma effekt.

Jag hade mycket på jobbet idag så jag hann inte med mer än en planka och fick ta nästa hemma. Men då spräckte jag 5minutersgränsen med 7 sekunder innan jag gick ut på en löparrunda.

 

Jag började med att gå en liten bit för att värma upp ordentligt. Men ganska snart började jag jogga. Det var som att kroppen inte kunde hålla emot. Jag varvade mellan gång och löpning 3,9km som jag avverkade på 25:53

Jag ska skynda långsamt nu, så att jag verkligen kommer igång en gång för alla och slippa alla dessa smärtor.

 

Det blev inte 3 plankor idag utan det blev 2 men löpningen gick så himla bra så jag är nöjd med dagen ivarje fall.

Tiderna för mina plankor:

Planka 1: 04:59

Planka 2: 05:07


Är alldeles för trött för att avverka den sista men imorgon är jag på't igen. :)

Hoppas det går bra med era plankor och att ni lyckas spränga era gränser.


#Plankan #Utmaning #StärkaBålen #Löpning #SpringaMedSmärta #Kvällsjogg #SprängaGränser

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards