Alla inlägg den 27 november 2014

Av Malin de Besche - 27 november 2014 21:42

Jag har ett antal satta mål som jag inte har kommit i närheten av. Det är nästan pinsamt att jag ens har skrivit upp dom. Men det har hela tiden kommit något ivägen, något som satt stopp i min framfart. Vissa har helt enkelt fallit glömska och jag har inte ens försökt.


I vänsterkolumnen här (om du läser i datorn) har jag satt upp ett antal mål. Jag har kunnat bocka av ett utav dom och det är inte säkert att jag skulle klara det nu på beställning då jag inte gjort armhävningar så mycket senaste tiden. Löpningen är de mål jag haft längst men jag har hela tiden snubblat på målsnöret och halvmaran har stoppats pga mina benproblem. Att klara en chin är nog mest att jag gett upp när jag inte känt av något resultat. Tappat fokus liksom.

Armhävningarna klarade jag och sen satte jag upp ett nytt mål, men kom aldrig igång med att träna just det.

Handstående började lite med men det var svårt och sen glömde jag liksom bort det. Desamma gäller plankan.

Känns lite som ett misslyckande men jag tror nog att snart kan jag få lite upprättelse (ja inför mig själv alltså).

Det har gått 3 dagar nu i min utmaning och jag slår ständigt nya personliga rekord.

Dagens plankautmaning körde jag en strax före lunch och en till eftermiddagskaffet.

 

Den sista plankan körde jag efter tjejernas basketträning.

Så dagens tider blev:

04:28

04:32

04:43


Jag börjar bli lite trött i magen och känner redan efter 2 minuter att det börjar bli lite väl jobbigt, men jag håller ut, och pressar mig. Jag kollar klockan med jämna mellanrum medan jag räknar i huvudet, räknar mina andetag. Sista minuten är min andetag riktigt ljudliga med tryck.
Jag är riktigt nöjd  med att jag slog personligt rekord direkt efter tjejernas träning då jag var med lite grann och att visa övningarna tar en del på krafterna det med. Men jag har en FB-vän som antagit min utmaning och ligger steget före mig. När jag slog hennes första tid kändes det väldigt bra, men hon har gått om mig igen, med råge. Men det sporrar bara och visar att man kan förbättra ganska mycket på kort tid.

Så nu känns faktiskt det där målet på 7 minuter inte helt omöjligt. Jag står ju faktiskt nu redan mer än halva tiden och det då när jag redan tröttat ut magmusklerna under dagen.


#Utmaning #PlankanPåJobbet #StärkaBålen #MotMålet #Personbästa

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards