Alla inlägg den 26 november 2014

Av Malin de Besche - 26 november 2014 23:27

Att ställa sig i planken sådär lite oförutsätt inspirerar uppenbarligen. När jag hade en gammal vän på besök igår kom jag på att jag hade en planka kvar för dagen och ville inte köra för sent. Då fick jag sällskap. Även andra dagen i min utmaning fick jag sällskap.


Igår efter middagen och lite glögg ville jag få min sista planka avklarad för dagen. Min kompis tyckte att det lät kul så hon ställde sig bredvid mig. Men hon började skratta mitt i och la av före mig. Jag lyckades stå i 3minuter och 28 sekunder, vilket var en förbättring från tidigare på dagen.


Idag ställde jag mig i fikarummet precis före lunch och mina kollegor väntade tålmodigt när jag drog över tiden. Jag hade nämligen sagt att jag står i 3 minuter. När jag stått i 2 minuter hörde jag hur de började gå mit utgången för att gå ut och luncha och pratade med varannn att de skulle avvakta min planka.

Tiden blev 04:05

 

På lunchen så blev det dagens snackis. En av säljcheferna sa att han inte tyckte plankan gav något, att man kan stå hur länge som helst. Jag frågade då honom om han var säker på att han gjorde rätt. Det trodde han, men skulle i varje fall testa lite senare.

En stund efter lunchen sa en annan kollega att han också skulle hoppa på det där. Det var inte så långt efter förra plankan så jag hade inte så höga förhoppningar på min prestation, men eftersom att jag fått med kollegan på utmaningen så kände jag att det var lika bra att smida medans järnet var varmt. Han kroknade efter 2 minuter och jag lyckades hålla ut till 04:11

  

Nästa planka fick vänta till efter min basketträning. Vid det här laget var magen ganska trött. För även om man inte kör direkta magövningar under träningen så är det ju stödmuskler under i princip allt du gör. När du springer använder du magstödet, när du ska hoppa använder du magstödet och när du passar, skjuter eller utblockerar så använder man magstödet. Allt som normalt ingår i en vanlig basketträning. Så det var inte så konstigt att plankan inte kom upp i mer än 03:26.


Men det var otroligt roligt att jag ändå har fått med mig några stycken varje dag. Jag hoppas att det är fler som hakar på. Plankan 3 gånger om dagen så länge man orkar. Vore roligt att få höra lite resultat också. :)


#Plankan #Utmaning #StärkaBålen #StåIPlankanSåLängeDuOrkar #Inspiration #Träning #Basket

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards