Alla inlägg den 24 november 2014

Av Malin de Besche - 24 november 2014 22:25

I förra veckan bestämde jag mig för att öka fokus på att bli av med min ischias och inte bara träna på. Jag har min basket som jag kör på med, men jag måste komplettera med mer riktad träning för att bli av med mina skador.


När det äntligen börjat lätta i trafiken så har det börjat grävas på min "smitväg" så att inte ens den var en som tog mig hem snabbt. När jag kom hem slängde jag lite rotfrukter och lax i ugnen och gjorde en yoghurtsås, som jag tog med mig till baskethallen och käkade medan tjejerna körde sin uppvärmning.

Sedan körde jag min egna basketträning och det gick lite bättre än vad det gjort senaste tiden att springa, men de tvära vändningarna var svåra.

Jag har kört en del stretching under dagen på jobbet och jag stretchade efter basketträningen för att jobba bort min ischias. När jag kört igenom kroppen gav jag mig på plankan. Eftersom att jag har ganska svag bål i förhållande till min bestyrka så  kan det orsaka just ischias då det gör att bäcken vinklas och klämmer nerven.

 

Jag körde först 1:30, stretchade lite till och sen körde jag 1:30 till. Jag ska from nu köra plankan efter varje träning. Om jag får till det med tiden så ska jag se till att köra lite under dagen också på kontoret.

Kanske är det dags att damma av min gamla utmaning med plankan.


Stå i plankan så länge man orkar 3 gånger om dagen. Då körde jag ju 3:30 en av gångerna. Kanske kan jag få med mig min kollega och vän Jessika på den sådan utmaning. Det ska jag testa. :)


#Basketträning #Ischias #Träning #Utmaning #Plankan #Veckansutmaning #Bålstabilitet

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se