Alla inlägg den 23 november 2014

Av Malin de Besche - 23 november 2014 23:23

Den här helgen har det inte blivit någon träning överhuvudtaget. Trots att det är just träning jag behöver nu för att bli bra i benet och bli av med min ischias. Dagens aktivitet har inneburit att jag rört på mig och belastat mina muskler, men frågan är om det varit på rätt sätt.

 

I fredags var det ingen träning så när jag var klar med mina plikter åkte jag hem till en kompis där vi käkade, drack vin och snackade fram till morgontimmarna. Som vanligt efter en vinkväll kan kan jag inte sova mer än 4 timmar. Så upp hyfsat tidigt och fixa lite hemma. Jag hade lite planer på att få till lite träning då men jag var inte helt säker på om en vän skulle behöva flytthjälp och passade istället på att ordna med lite basketadministration. 

Framåt eftermiddag/kväll så var det dags att snygga till sig lite igen för att åka och fira min moster som fyllt 50 år.

 

Så vaknade jag i morse och funderade på om jag skulle ta mig ett morgonpass eller om jag skulle ta det lite senare. Kom då på att att det kanske var bra att vänta då jag skulle hjälpa en av mina bästa vänner att flytta. Då ville jag ju inte ha kört slut på musklerna. Då måste man ju vara stark när man ska bära massa möbler.

Det gick  så fort och smidigt att jag tänkte att jag kunde köra lite innan jag skulle åka iväg på styrelsemöte. Men det blev ingen träning då heller. Insåg att det var lite för kort om tid om jag skulle hinna få i mig lite mat också. Passade istället på att köra lite med min Foamroller.

Efter styrelsemötet åkte jag och veckohandlade så det blev lite väl sent för ett träningpass. Med andra ord har jag inte tränat sedan i onsdags. En riktigt dålig träningsvecka. Måste skärpa till mig till nästa vecka. Och då ska bokus ligga på att jobba bort min ischias.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards