Alla inlägg den 17 november 2014

Av Malin de Besche - 17 november 2014 23:30

Om det nu beror på att jag lyckats bygga upp ett bra immunförsvar, eller att jag såg till att vara hemma och ta det lungt eller att det bara var några kortlivade baciller/virus/bakterier, vet jag inte. Men det spelar inte så stor roll. Jag är mest glad över att det halsonda har försvunnit.


Jag var ruskigt trött när jag vaknade i morse. Jag hade sovit något mindre än vad jag räknat med då jag fick besök av en gammal vän som jag inte umgåtts med på flera år. Så för säkerhetens skull så ställde jag in bilresan till Vingåker och åkte till kontoret istället. Kände att jag inte skulle klara av att sitta att köra i 2-2,5 timmar.


Eftersom att det halsonda försvann redan igår kväll så räknade jag med att kunna träna idag. Det gick jättebra. Inget riv i halsen trots att jag jobbade upp flåset. Men benet satte lite stopp för mig att ta i mitt yttersta. Det gör lite ont fortfarande, men jag försöker köra på i varje fall. Nu var det ett tag sen jag var hos sjukgymnasten. Inte sen gången innan hon ställde in min senaste tid. Jag önskade att även detta var en snabbis, men detta är allt annat än något kortvarigt. Jag ska kanske ge mig iväg till ytterligare en ny. Kanske ska jag boka tid hos min dotters sjukgymnast som hon gick till när hon fick överansträngda knän.


Imorgon ska jag köra lite i gymmet på jobbet. Jag måste köra mer på styrka nu när jag inte kan springa. Målen jag satte upp för 2014 känns ganska avlägset. I varje fall de flesta. Men jag ska väl satsa på de där min ischias inte är i vägen.


#HalsontÖverPåEttKick #Sjukgymnast #Träning #TräningMedSmärta #Ischias #Basket

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se