Alla inlägg den 10 november 2014

Av Malin de Besche - 10 november 2014 23:30

Vissa dagar kan man känna att allt går fel, och man säger "Det är inte min dag". Men just nu känns det inte som "mina vecka" eller "min period". Saker och ting har gått lite snett, så nu måste jag skapa mig lite tur.


I dagarna har jag hamnat i bilköer där det normalt är fritt, i helgen förlorade mina tjejer sin match och min egna match vann vi förvisso men min insats gick sådär. Kroppen ville inte riktigt som jag ville. Så trots vinsten så förtogs glädjen lite av min egna insats.

Eftersom att jag själv inte alltid styr helt och hållet över min egna tid (har ju ett par chefer i hemmet) så hann jag inte med att packa in vinterdäcken i bilen. Så jag åker hem, börjar med maten (lasagene) som jag ställer in i ugnen och sen passar jag på att sticka iväg för att byta till vinterdäck. Jag vill ju inte ha "otur" att bli överraskad med halkan.

Tänkte att jag hade tur att det var så lite bilar i kön. Fick köra fram ganska snabbt. Men glädjen över att få komma fram fort förtogs ganska snabbt av att bult efter bult drogs av och de fick ställa sig att borra upp, vilket de hade jätteproblem med. Det tog väldigt lång tid. Fast jag är glad att de kunde göra det på plats, för när det hände sist så fick jag åka till en verkstad så snart som möjligt för att få detta fixat.

Jag fick ringa barnen för att ge instruktioner om hur de skulle göra med maten. Magen kurrade extra mycket när jag såg att klockan passerade tiden för när maten skulle vara klar.

 

Men maten fanns i varje fall där när jag äntligen fick komma hem. Barnen hade skött det exemplariskt. Inte blev den bränd eller uttagen för tidigt som jag befarat.


Idag så hamnade jag i en bilkö som gjorde att jag inte alls kom hem i så god tid som jag önskat. Fick ringa dottern och be henne slänga in lite lax i ugnen. Detta serverade jag med sallad och en bit bröd.

 

Även denna gång lyckat för att jag har turen att ha så duktiga barn (eller bara dotter idag, så sonen inte va hemma)


Kommer sent till tjejernas träning men lyckas ändå få till träningspasset så att vi kom ikapp med tiden. Idag la vi väldigt mycket på försvar.

Min dotter och en tjej till går ner i gymmet efter sin träning medan jag gick över till min. Ensamma i omklädningsrummet där de lämnar sina saker obevakade för en stund, blir de av med sina mobiltelerfoner. Trodde först att tjuvarna varit i hallen då jag inte kunde hitta min telefon, men jag hade tack och lov tappat den i bilen. Den hade ramlat ur min ficka.

Så idag har jag fått sitta och ringa runt till Polis, teleopratör och försökringsbolag när jag kom hem.


Måste ju säga att det var lite tur i oturen i vissa av dessa avseenden. Men det känns som att det inte riktigt gått min väg de senaste dagarna. Men kanske hade jag kunna skapa mig mer "tur" om jag (och min dotter) tänkte till.

Bilköerna kanske jag undvikit om jag valt en annan väg

Bultarna kanske jade klarat sig om jag hade bytt ut dom. Fick ju höra förra skiftet att det var ett typiskt Saab-problem.

Min dotter hade inte blivit av med mobilen om hon inte lämnat den obevakad, och kanske hade hon inte gjort det om jag påmint henne om att inte lämna sakerna obevakade (dyr läxa). Med mera, med mera.

Eftersom att försäkringsbolaget hunnit stänga får jag kontakta dom imorgon. Då får vi se hur stor tur jag har med utdelningen från min försäkring då.


Dags att skapa sig lite tur nu. Behöver det känner jag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards