Alla inlägg den 31 oktober 2014

Av Malin de Besche - 31 oktober 2014 15:14

Det var länge sen jag var ute och sprang nu. Jag har velat vila benet och långsamt belasta det. Basketen innebär ganska korta löpningar och nu ville jag försöka mig på en löparrunda. Inte jättelångt och med lungt tempo ville jag testa benet.


Jag har bestämt mig för att blir bra i benet. Och det måste ske målmedvetet och steg för steg. Så innan löparrundan körde jag lite styrkeövningar för fötter och underben.

Tåhävningar

Vadpress

 

Krabbgång (Man tar sig fram genom att knipa tårna och sträcka ut)

Tåpress genom att hålla emot med fingrarna.

Grip/plocka boll (Klarade inte att lyfta speciellt mycket, behöver nog den mindre bollen)

 

Fotlyft (Hälarna på balanskudden och lyfta tårna)

Vristhopp


Sen gav jag mig ut på rundan. Jag började med att promenera raskt för att värma upp ordentligt. Efter 5 minuter började jag att springa. Sen varvade jag löpning och gång på 2-3 minuter. Efter 5 kilometer var jag lite trött i höger skinka och min ischias kändes av. Så jag gick den sista biten.

Jag kände av ischias när jag sprang men inte så farligt så jag fick kämpa med att hålla igen. Totalt tog jag mig runt 5,13 kilometer på 36 minuter, med ett snitt på 7,01min/kilometer. Skönt att komma igång. Nu ska jag kämpa mig fram sakta men säkert tillbaka till min tidigare form.

Stretching på detta med mycket fokus på sätesmusklerna, baksida lår, vader och höftleden.


#Löpning #Kommaigång #TillbakaIForm #Rehab #HållaIgen #Saktamensäkert #StarkaFötter

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se