Alla inlägg den 25 oktober 2014

Av Malin de Besche - 25 oktober 2014 20:44

Igår smällde det till i min nacke och axlar. På bara en sekund blev det stenhårt i det partiet och jag blev begränsad i träningen. Dagen innan match så det var viktigt att få ordning på kroppen. I annat fall skulle jag vara tvungen att stå över.


Hela kvällen igår hade jag min elektriska värmedyna över nacken och axlarna. När jag sedan gick och la mig smörjde jag in mig i Voltaren och la värmedynan i sängen så att den täckte det onda partiet.

Det hjälpte en hel del. När jag vaknade hade mina axlar mjuknat rejält men fortfarande stel.


Sovmorgon idag så det blev sen frukost, eller snarare brunch.

 

Fortfarande stel åkte jag mot baskethallen till samlingen inför match.

En av tjej som jobbat som massör innan hon fick ont i händerna gav mig en liten snabb omgång massage. Det kändes bra under hela uppvärmningen. Men så snart matchen började och jag fick sitta en stund på bänken gjorde stelheten sig påmind.

Gjorde lite ont när jag kom in och jag var stel och kroppen ville inte reagera lika snabbt som jag gjorde i huvudet. Men till andra gången jag kom in hade jag mjuknat lite och allt kändes mycket lättare. Jag glömde till och med bort mina krämpor. Och benet gjorde inte ont alls.


Vi förlorade matchen. Men för mig var det en stor seger att det kändes så bra i kroppen efter. Fortfarande inte på topp, men bättre igen efter en fall back. Men min nacke bara längtar efter massage nu. Det kommer nog bli en natt till med min värmedyna.

 

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se