Direktlänk till inlägg 20 oktober 2014

Inte så smart

Av Malin de Besche - 20 oktober 2014 22:43

Idag blev det lite stressigt när vi skulle till träningen, vilket gjorde att stressen hängde kvar till min egna träning. Och är man stressad så gör man inte alltid så smarta saker. Man har lite otur när man tänker helt enkelt, eller inte tänker snarare.


Några minuter sen till tjejernas träning så fick jag korta av lite grann på övningarna, men lyckades ändå hinna med alla moment som jag planerat. Lite tajt med tiden när de skulle köra Beat-the-pro. Jag hamnade i något forserande mode och ville hinna klart så jag kunde hoppa in i min egna träning i tid. Problemet är att mina tjejers träning och damträningen delar hall i en kvart så jag får alltid först missa en kvart och sedan ytterligare 5 minuter för att värma upp. Men idag glömde jag totalt bort att värma upp och jag är rädd att jag får betala för det nu.


Det var väl tur att man rör sig lite grann som tränare så att man värmer lite grann men långt ifrån tillräckligt. Hjärnan tog visst en liten paus idag då den fått gå på högvarv då jag skulle speeda på mina tjejers träning. Så jag sprang in direkt in i min träning utan att värma upp ordentligt, trots att min sjukgymnast sagt att det var viktigt att jag gjorde just det infär basketträningen.

Den övning jag hoppade in i bygde på explosivitet och reaktionsförmåga. Vi hade ett led med bollar och ett led intill utan bollar. Bollinnehavaren staratar övningen genom att dribbla mot korg, då ska den första från ledet utan bollar springa ikapp och stoppa spelaren med boll. Jag kände redan vid första försöket att det inte var så smart. Men jag ignorerade det och tänkte att jag snart är uppvärmd i varje fall och jag hade ingen lust att hoppa av för att börja värma. Så jag körde på. Det gjorde att jag inte aldrig under träningen kände mig uppvärmd.

Och nu såhär efteråt tänker jag att jag inte var så himla smart. Att fuska straffar sig och det kommer alltid fram på ett eller annat sätt. Här fuskar jag ju bara mot min egna kropp. Inte så smart alltså, och det är väl det jag kommer att få betala för nu.


Men eftersom att jag inte var så smart nu så hoppas jag på turen, turen att jag inte har förstört/försvårat för min kropp.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards