Alla inlägg den 19 oktober 2014

Av Malin de Besche - 19 oktober 2014 21:48

Den här helgen har jag fyllt med Basket och trevligt umgänge. Full rulle från fredag kväll till söndag kväll och jag är helt slut, men väldigt nöjd med min helg. Och mycket glad åt att det känns något bättre i benet, ett steg i rätt riktning.


Jag jobbade över på fredagen vilket gjorde att jag inte hann med basketträningen. Men sen när jag väl kom hem gick jag och en kompis ut och käkade. Sen satt vi uppe till småtimmarna och snackade. Med väldigt lite sömn i kroppen mötte jag upp mina baskettjejer för att åka till Åkeshov och spela mot Alvik.

Det var en rolig match. Tjejerna lyckades med flera av de saker som vi tränat på under träningarna, och det var det som gjorde att vi höll kvar vid ledningen genom hela matchen. Trots en del misstag som gav motståndarna flera poäng.

Men som sagt, det blev deras andra seger för säsongen.

 

Till kvällen sen blev det en annan typ av match. Jag åkte och Bowlade med lite vänner. Vet inte riktigt vad det hela resulterade i då alla gjorde det bara för skojs skull. Normalt brukar inte tävlingsmänniskan i mig godta det. Men jag hade faktiskt så skoj att jag helt glömde av att kolla av resultatet. Bowling är inte riktigt min starka sida men jag kan faktiskt lyckas med en och annan strike. Men den här gången lyckades jag flera gånger med spärrar som inte alls hör till vanligheterna.

 

Det blev inte jättetidigt i säng den här kvällen heller. Så i morse när jag klev upp var jag ganska trött. Men det var städdag på gården som stod på schemat, så det var bara kavla upp ärmarna och köra. Med sömnbrist, frisk luft och hårt arbete var det svårt att hålla ögonen uppe. Men det var bara att ladda om. Det var dags för match.


Det är lite lustigt hur kroppen fungerar. Jag var redo att gå och lägga mig men bara för att jag bestämt mig för att genomföra en match så krävdes det bara lite uppvärmning så var jag pigg igen och redo att köra.

Det blev en ytterligare seger för vår klubb.

En bra och rolig match. Jag kom på efteråt att jag hade inte känt av rumpan eller benet alls under hela matchen och nu såhär i efterhand kan jag känna att mina ben har fått arbeta hårt idag. En underbar känsla. Det var så länge sen jag kände så eftersom att smärtan har satt stopp för mig tidigare har jag inte kunnat köra på så pass att jag fått trötthetskänslan efter i benen. Skön känsla som är en personlig seger utöver matchsegern.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards