Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av Malin de Besche - 12 oktober 2014 23:28

Idag hade vi match i Linköping. En resa där jag planerat hur jag skulle ta mig dit och hem och tiderna var satta för att det skulle gå så smidigt som möjligt. Det blev inte riktigt den planen för bilen vi åkte med satte en annan plan i verket och den rimmade inte helt med min.


Resan dit gick jättebra. Jag ställde bilen på parkeringen och så hoppade vi alla in i en större bil för samåkning. Resan gick smidigt och vi började ladda för match och för att möta Linköping.

Det var en bra match, men bra lagspel, okej tempo och försvar. Men tyvärr alldeles för mycket misstag. Passar som inte kom fram och den hel del mindre bra skott som gav flera kontringar. Men som sagt over all bra.

Matchen slutade i förlust men jag var glad över att mitt ben höll för så pass mycket löpning som det gjorde, trots att jag suttit i en bil i 2 timmar. Tyvärr ville sig inte mina avslut funka lika bra och jag kände mig bitvis lite förvirrad.

Men att min kropp höll var en seger i sig så jag var ganska nöjd ändå när jag klev in i duschen.


När vi skulle åka hem blev resan bra mycket längre än dit resan. Vi hann inte långt innan bilen vi åkte med bara dog. Den slutade att svara på gasen. Efter några försök att få bilen att fungera igen så fick vi ge upp och börja fundera på hur vi skulle ta oss hem.

Bärgeren ringdes och googlande efter hyrbilen. Skrev om mitt lilla öde på Facebook och blev glatt överraskad över hur många vänner jag har som kunde tänka sig att åka hela vägen till till Linköping för att hämta mig.

Jag visste att jag hade många bra vänner, men det är inte så ofta man får det här beviset.

Nu så behövde chauffören en hyrbil då hans skulle köras till verkstan och det skulle ju ta åtminstånde 2 timmar för mina vänner att ta sig hit. Så det blev bärgare och hyrbil istället. Men skönt att veta att jag har mina vänner i ryggen.


Den här resan blev ju såklart bra mycket längre än planerat. Och det ledde dessutom till en parkeringsbot på bilen som jag hade parkerad vid baskethallen på hemmaplan.


Nu är det bara att sova bort resten av dygnet vakna med nya krafter imorgon. Tyvärr blev min naprapattid inställd också så det blir lite omplanering av morgondagen med. Men förhoppningsvis kommer det kännas helt ok imorgon i varje fall.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards