Alla inlägg den 11 oktober 2014

Av Malin de Besche - 11 oktober 2014 23:30

Mina tjejer är inte bortskämda med segrar men har de senaste matcherna märkt att de står sig bra i den här serien. Men den första matchen gick det inte riktigt som vi tänkt det. Psyket spelar stor roll och det märktes båda de fösta matcherna.


Vi hade en ganska sen match idag så vi hade massa tid att göra en massa annat innan. För sena matcher brukar innebära rätt sega tjejer, men idag verkade de på topp i varje fall.

Förra matchen passade de bort matchen, i ren stress och panik. De var rädda att hålla i bollen för länge. En match som de mycket väl hade kunnat vinna förlorade de pga att de blev för stressade. De var på väg att köra en repris.

Psyket höll på att ge dom ännu en förlust trots att de tagit ledningen från början. Men så fort motståndarna knappade in så tappade de allt.

Men de kom tillbaka och tog tillbaka segern. De hade börjat tänka på de små detaljerna och inse vikten av att inte bara stressa iväg bollen, att ha lite is i magen. Det hjälpte och när de kände att de faktiskt hade spelat bra och jag påtalade det kom glädjen. Och med glädjen kom ett mycket bättre basketspel. De vann slutligen matchen med 66-58 En välbehövlig seger som boostade dom med lite nytt självförtroende.

 

Den här segern kommer att lyfta dom inför kommande matcher och locka fram ett ännu bättre basketspel. Det psykologiska spelar så stor roll för hur de kommer att spela framöver.


#Basket #Basketmatch #Match #MittI #Mentalstyrka #GymtSpelat

Av Malin de Besche - 11 oktober 2014 14:13

Igår på  träningen kände jag mig lite illamående men det gick ändå bra att springa och spela. Idag har jag bestämt mig för att ta det lungt eftersom att det är match imorgon. En härlig höstdag med strålande sol att bara njuta på innan jag ska iväg och coacha.


Att det är så soligt och varmt en oktoberdag är helt fantastiskt. Gjorde lyxig juice till mig och mina barn i morse som en grym start på dagen.

 

1 mango

1 ananas

1 apelsin

3 små äpplen

lite vatten.


Sedan åkte jag och dottern och köpte en säng till henne. Vi käkade lunch och sen satte vi oss på altanen och fikade. 

Dags för uppladdning innna tjejernas match. (Brukar nästan vara lika svettigt för mig som för dom)

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards