Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av Malin de Besche - 6 oktober 2014 22:29

Snart har jag ett helt träningspass med alla övningar som jag fått från sjukgymnaster och naprapat. Idag var jag hos sjukymnasten och fyllde på övningsbanken. Behandlingarna ska få bort värken och övningarna ksa stärka för att undvika framtida smärta.


Tydligen är det så att jag är stark i musklerna som används vid rörelse men inte tillräckligt stark i stabilitetsmusklerna. Det är därför jag får en massa övningar som ska stärka bålen, stärka stabiliteten i höft och bäcken.

Hon kände inte alls på mina kotor idag, så jag antar att hon inte ser det som något problem längre. Utan jag fick nålar ganska omgående och så gick vi igenom några nya övningar.

 

På lunchen gick jag ner i gymmet och körde igenom alla övningar jag fått. Det är inte långt kvar till jag har fyllt ett träningspass på 30 minuter. De flesta av övningarna är så små att det känns löjligt att kalla det träning. Men de tar. Gör man de bara på rätt sätt, har den hållning man ska och jobbar med rätt muskler utan att blanda in hjälpmuskler så är de faktiskt ganska jobbiga.


Lite stressigt hem idag, då det skulle vara föräldramöte på basketen OCH styrelsemöte INNAN min basketträning. Jag missade ganska mycket och de höll på med en övning som inte gick att bara hoppa in i. Därför såg jag till att värma upp ordentligt och köra järnet innan jag kunde hoppa in. Så jag fick mig en ett bra träningspass i varje fall öven om det inte var mer än 40 minuter.


När jag kom hem kollade jag mailen. Och där var det. Mailet vi väntat på. En kallelse till nästa Regionsläger. Min dotter hade gått vidare. :D

 

Jag är i varje fall en mycket stolt mamma! :)


#Sjukgymnast #Rehab #Bålstabilitet #Höftstabilitet #Regionsläger #Uttagning

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards