Alla inlägg den 28 september 2014

Av Malin de Besche - 28 september 2014 23:11

Idag var det mätning och lägrets sista basketträning. Man kunde tydligt se på tjejerna att det var dag 3 på Regionslägret. Det har varit en tuff helg för dom med hög intensiv träning från morgon till kväll och snart kommer de få veta om deras insats räcker till att komma med på nästa läger.


Min dotter vaknade i morse och hade ont i hela kroppen. En massa träningsvärk och överbelastade fötter. Här gällde det att ladda med en rejäl frukost och pepp för sista  dagens pass. Jag gjorde därför en smothie som bestod av apelsin- och annanasjuice mixat med banan. Juicen gjorde jag såklart i råsaftcentrifugen.

 


Idag fick vi reda på att min dotter är på milimetern lika lång som mig nu, medan min räckvidd mellan finerspetsarna är någon centimeter längre. 


När de sedan gav sig på det sista basketpasset kunde man se att min dotter led. Hennes främre del av fötterna plågade henne. Men hon tvingade sig att köra till det inte gick längre. Hennes fötter är inte vana vid så hård träning så tätt inpå varann. Till slut satt hon vid sidan av och tittade på istället.


Hon har ändå varit med på allt fram till nu och man kan ju hoppas att de hunnit få en uppfattning om hennes förmåga och att hon får komma vidare till nästa läger.

Det hrä hård konkurens och många bra spelare. Varje gång man får gå vidare får man se som en sger och att man får tillfälle att få en utmärkt utbildning.

Så nu är det bara att vänta ...


#Regionsläger #Basketläger #RegionslägerU15 #Träning

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards