Alla inlägg den 17 september 2014

Av Malin de Besche - 17 september 2014 23:33

Vi har nu under ett par dagar hört hemska historier på nyheterna om nollning på skolorna som gjort att ungdomar har spritförgiftats. Det handlar om att hetsa, förnedra och få något gemensamt att prata om efteråt. Utöver hetsdrickande handlar det om att hamna i så pinsam situation som möjligt som märker en både fysiskt och psykiskt.


Tyvärr vet inte dessa unga människor alltid var gränsen går och vet inte att sprit slår till i efterhand, vilket gör att de hinner få i sig alldeles för mycket. Veta var gränsen får vid förnedring är också svårt och med stor mängd alkohol bryr de sig ännu mindre om konsekvenserna.


Nej, då gillar jag min nollning mycket bättre. Ladda om, samla energi och ta bort alla orosmoment. Igår var jag hemma hos min vän där jag fick middag med gott vin därtill.

Efter maten blev jag klippt och blev av med allt slitet hår från sommarens soliga dagar. Sen hoppade jag i ett hett bubbelbad följt av en fantstiskt skön ansiktsskrubb och massage och välbehövlig övrekroppsmassage och fotmassage.

Jag blev som en ny männsika, en nollställning som tog bort en massa spänning i kroppen och påfyllning av energi.


På jobbet idag fick jag till en annan typ av nollning. Först hade vi andra delen av effektivitetsutbildningen där vi återkopplade och utvärderade vad vi lärt oss. För mig handlade det ganska mycket om lucköppning. Många saker som jag trodde att jag hade full koll på alla delar, men nu när jag påminndes om allt igen så insåg jag att jag har en del att jobba med fortfarande. Det tar tid att få in ett nytt arbetssätt.


Men jag lyckades att nolla mig som utbildningensledaren kallade. När jag jag gick hem hade jag:

#Rensat alla mail från inkorgen

    - Alla uppgifter som jag uppskattade ta mindre än 2 minuter gjorde jag på en gång

    - Några av mailen blev uppgifter enligt prio 1 eller prio 2

    - Några mail arkiverades

#Uppgifterna gick jag igenom slutdatum på

#Skrev ner alla tänkbara uppgifter som jag kunde komma att tänka på

#Planerade morgondagen, vilka uppgifter som skall göras imorgon och jag avsatte tid i kalendern för detta.


Jag kände mig klar och sådant som jag tvingar mig att bara släppa låg inte längre som några lösa trådar. Utan jag vet vad jag ska göra, när jag ska göra dom. Imorgon kommer det att fyllas på mera, men det kommer inte att vara lika mycket som idag nr jag fick gå igenom flera dagars mail och uppgifter. Det blir en mindre börda.


Kvällen avslutades med basketträning. Trots fortsatt smärta i benet så känns det lättare idag än på länge. Jag är nollad och imorgon är en helt ny dag.


#Effetivisering #FlerTimmarPåDygnet #Nollning #Planering



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards