Alla inlägg den 6 september 2014

Av Malin de Besche - 6 september 2014 13:49

Idag känns det så mycket bättre. Förkylningen är på bättringsvägen jag har lyckats komma på lösningar på lite olika problem som jag nu vet hur jag ska hantera. Och jag har fått en riktigt bra start på den här dagen. Jag har gjort det bästa av situationen som faktiskt är riktigt bra.


I morse använde jag min nyinköpta råsaftcentrifug för att göra en ruskigt nyttig och god juice. I den blandade jag ner två rödbetor, en morot, en liten bit ingefära.

 

När jag rivit ner detta så tänkte jag att lite sötma från ett äpple blir nog gott också. Och så rätt jag hade.

 

Eftersom att spishällen har gått sönder så fick jag fundera på hur sjutton jag skulle tillaga mina ägg. Koka går ju inte, inte äggröra heller, men ugnsomelett fick det bli. Två vispade ägg, en skvätt mjölj, lite salt och salladskrydda.

 

Blev fantastiskt gott. Kommer jag nog göra fler gånger, även när jag har en hel spis.


Min förkylning har gett med sig väldigt mycket, men det är fortfarande inte på topp. Så jag tog mig en liten power walk medan jag lyssnade på grym musik, pratade lite i telefon och funderade på hur jag skulle ta till vara på den här dagen. Och när jag kom hem var jag taggad till tusen och ta mig an dagens utmaningar.


#Förkylning #Råsaftcentrifug #FärskpressadJuice #Frukost

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards