Alla inlägg den 26 augusti 2014

Av Malin de Besche - 26 augusti 2014 23:34

De ovälkomna skadorna har verkligen sinkat min träning och jag har inte kunnat ge järnet och bygga upp kroppen så som jag önskat. Men jag har beslutat mig för att genomföra Tough Viking och nu på lördag är det dags. Det finns ingen återvändo. Nu gäller det att rusta så gott det går.


I morse var vår massör på plats igen och jag hade bokat tid. De senaste gångerna har hon fått koncentrera sig på mina ben. Men eftersom att sjukgymnasten sa att problemet satt i ryggen och jag verkligen känner att jag är tokstel i ryggen så fick hon gå loss på den igen.

 

Jag spelade basket igår så idag passade det bra med en vilodag. Hade blivit lite stressigt annars då jag bjudit hem Jessika och hennes sambo på middag.

Hon hade med sig en våtdräkt till mig som jag får låna på lördag när det är dags för kraftprovet. Detta för att jag inte ska bli så kall när jag krälar i lera och badar i isvak. Den passade perfekt.

 

Nu är jag snart fullt utrustad inför Tough Viking. Även om jag inte har några tidsmål, utan "bara" överlevnadsmål så behöver jag tagga till och börja ställa in mig mentalt på ett tufft lopp.


#ToughViking #Uppladdning #Utrustning #Rehab

Av Malin de Besche - 26 augusti 2014 00:38

Mitt ben fortsätter att plåga mig, så jag var lite spänd inför säsongens inför säsongens första basketträning. Även ryggen har ju börjat spöka nu igen. Så åter i vardagen igen var det dags att ta fram kosten att kunna vända på minuterna.


Jag skyndade hem från jobbet och fixade lite middag. Sen åkte jag iväg till tjejernas träning. Jag hade inte planerat träningspasset så detaljerat idag. Tänkte att idag var det bara att komma igång som gällde.

Vi startade med lite basketsmart, men något kortare än vanligt. Tjejerna har varligen tappat formen under sommaren så jag tänkte att det var bäst att ta det lite lungt och börja med en mjukstart.

Efter lite uppvärmning körde vi lite skott och rörelser mot korgen.

Därefter så körde vi flätan och avslutningsvis fick de springa. En bra rivstart på vägen till att komma iform igen.


Direkt efter var det damträning. Träningen gick förvånadsvärt bra. Efter att jag blivit lite varm så kände jag inte av vare sig benet eller ryggen. Det var skönt att röra på sig. Men såhär efteråt känner jag att det inte är borta, men att spela basket går alltså bra. :)

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards