Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av Malin de Besche - 7 augusti 2014 23:56

Så som jag har kämpat och sjukgymnasten har kämpat utan att det har gett något resultat, tills nu. Äntligen kunde jag känna en förändring. Det är inte bra än, men jag känner en förändring och det bara måste vara i rätt riktning.


Efter gårdagens fys och dagens utmaning varje timme på jobbet så var jag taggad till tusen för träning. Det gäller att hålla igen så man inte ger kroppen för mycket nu under rehab. Men idag bestämde jag mig för att prova på lite löpning. Så jag började med lite promenad för att värma upp kroppen lite. Efter knappa kilometern så joggade jag till spåret. Jag började jogga in i slingan till jag kom till utegymet. Då hade jag alltså joggat i närmare 12 minuter drygt 2 kilometer och det kändes ok. Jag ville ta det lungt så att benet skulle hinna med och att jag inte skulle få ont igen.

Vid gymet görde jag som har blivit min nya rutin. Varva 2 övningar till jag gjort 3 set och sedan intar 2 nya övningar.

Övning 1 och 2

Latsdrag 15st

 

Knäböj 10st

 

Övning 3 och 4

Axelpress 15st

 

Liggande rodd

 

Övning 5 och 6

Bröstpress 10st

 

Situps 20st

 

Övning 7 och 8

Chins med hopp 10 st (mellanstorleken)

  

Rygglyft

 

Övning 9 och 10

Liggande chins 10 st (Lilla storleken)

 

Dips med landning mellan lyften

 

När jag var klar i gymmet fortsatte jag att jogga slingan och vidare hemåt. Det gick bra, men jag fick lite känningar mot slutet. Men det var på en helt annan punkt. Där jag haft ont hela tiden och som det har huggit redan efter första steget, kände jag ingenting alls. Jag är så glad att det faktiskt har skett en förändring. När jag joggat nästan 2 kilometer till började jag gå hemåt, för att inte belasta och att den "nya smärtan" inte ska bli för stor.

Så nöjd med passet och så glad att det faktiskt har skett en förändring. Kanske kommer jag hinna bli helt rehabad innan både Bellmansstafetten och Tough Viking.


#Bellmansstafetten #ToughViking #Styrekträning #Utegym #Löpning #Rehab #Pilegårdträning

ANNONS
Av Malin de Besche - 7 augusti 2014 23:20

Det har varit lite tungt att komma tillbaka till jobbet och tillbaka i gamla vanor med att gå upp tidigt, sitta inne en hel dag istället för att sova länge och sedan vara ute hela dagen i friska luften. Då måste man hitta på lite roliga saker som gör att dagen går lite snabbare.


Jag och Jessika pratade igår om hur svårt det är att komma tillbaka och sitta inne hela dagen när man varit ledig. Och hon som dessutom är van att jobba ute innan hon fick det här jobbet. Så efter vår träning skickade jag ett sms till henne och sa att imorgon ska vi leka en lek som gör att det blir lite roligare och dagen går lite fortare. Jag förklarade nu på morgonen vad det hela skulle gå ut på. Varje heltimme skulle vi utmanas. Varannan gång skulle jag ge henne en utmaning och varannan skulle hon ge mig.

08:00 - Stå på händer 30 sek (Jessika)

09:00 Jägarvila mot vägg 60sek (Jag)

 

10:00 Plankan 60sek (Jessika)

 

11:00 Båten eller som vi kallar den kanoten, ben och överkropp ovan mark 60sek (Malin)

 

12:00 Armhävningar på tå 60sek (Jessika)

 

13:40 Statisk enarmsplanka 60sek (Malin)

Blev lite försenat eftersom att jag satt i möte  

14:00 Snabba squats 60sek (Jessika)

 

15:00 Sumosquats 60sek (Malin)

 

Vips så var dagen nästan slut. Grymt kul, och vilken hälsoboost sen. Att röra sig varje timme är något som alla kontorsmänniskor bör ägna sig åt.


#Utmaning #Handstående #Jägarvila #Plankan #Båten #Armhävning #Enhandsplanka #Squats #Sumosquats #RoligtPåJobbet.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se