Alla inlägg den 29 juli 2014

Av Malin de Besche - 29 juli 2014 14:23

När jag vaknade upp i morse kändes halsen inte alls bra. Insåg direkt att planen som jag hade för idag skulle krascha. Det är nu som man enligt Olof Röhlander ska tänka om så att det blir som man tänkt sig, bara inte som man tänkte först. Ett tufft mentalt pass idag.


Det hade varit bra mycket svalare i natt än vad det varit se senaste veckorna. Jag kännde mig till och med lite kall när jag vaknade upp klockan sex på morgonen. Halsen var inte nådig mot mig och jag kunde känna att den var svullen när jag drog fingrarn längs med halsen där mandlarna sitter.

Jag gick ner i köket och blandade till lite Nyodex och gurglade. Sedan gick jag upp för att lägga mig igen. Jag trädde i täcket i påslakanet och drog igen fönstret.

 

Halv tio vaknade jag igen och svetten rann om mig. Det hade blivit riktigt varmt igen. Hoppades jag på i varje fall så att det inte var feber också. Men jag insåg att oavsett så var det inte läge att åka och träna på utomhusgymmet idag eller simma. Så deprimerande. Jag behöver verkligen träningen inför Tough Viking och simma vill jag ju göra så att jag kan samla mina poäng och delta i utlottningen om en träningsresa.

Funderade på vad jag skulle göra istället. Jag började med att gå ner och göra mig lite frukost. Ska jag bli frisk så måste jag ju få i mig näring.

Prövning 2: Kameran bråkade med mig sp jag har ingen bild att visa. Men jag jorde en smoothie på Vattenmelon, banan, mandelmjöl och baobab. Till detta åt jag en ost och skicnkmacka och lite äggröra.

Efter frukosten gurglade jag lite till.


Jag tänkte att det var ju ett utmärkt tillfälle att städa. Så jag plockade, skurade och torkade. Till min spishäll använde jag ett rakblad för att få bort en massa som bränt fast. Det var rätt mycket jag behövde torka av den. Och så kom övning 3 i min mentala styrketräning idag. Jag skar mig. In i medicinskåpet och plåstra om mig. Även här tyvärr ingen bild att visa. Hur som helst så var det omöjligt att fortsätta städa. Plåstret åkte av hela tiden och blött blev det också när jag sköljde trasan osv. Och då sprack ju såret upp hela tiden.

Så jag fick återigen fundera på hur det ska bli som jag tänkt mig.


Betala räkningar och sortera papper. Det gick ju bra, till en början. Till dessa att jag insåg att jag skulle vara tvungen att ifrågasätta en faktura. La ner det projektet när det visade sig vara 30-40 minuters telefonkö. Prövning 4.


Lite lunch och patiens fick det bli. Det var helt enkelt meningen att jag skulle ta det lungt idag och inte göra någonting speciellt. Jag fick ju lite av varje gjort i för sig och sedan helt utmattad satte jag mig och gjorde ingenting. Jag undrar om inte halsen känns något bättre också.


#mentalträning #smoothie #halsont #nyodex


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards