Alla inlägg den 28 juli 2014

Av Malin de Besche - 28 juli 2014 23:06

Jag funderade lite på hur det skulle bli med behandlingen idag när jag klev upp med träningsvärk i benen efter gårdagens träning. I övrigt kände jag att jag inte hade riktigt koll på om det blivit bättre eller sämre i benet. Jag visste att jag skulle få frågan.


Jag klev upp tidigt idag för att köra sonen till Arlanda. Han skulle åka upp till släkten han har där. Det gjorde att tiden blev lite för knapp för att köra yoga, vilket har varit lite av en temperaturmätare för mig för att ha koll på hur mitt ben mår för dagen.

Men nu var fokus bara på att komma i tid till planet. Benet fick jag fundera på senare.


Eftersom att jag redan var ute och åkte på norra sidan av stan så åkte jag förbi jobbet för att luncha med Jessika. Passade på att jobba lite medan jag väntade in lunchtiden. Jag insåg att jag verkligen hade tröttnat på de få restauranger som finns i närheten. Men det som var ett tag sen var Sushi, så det fick det bli.


När jag kommit hem igen satte jag mig en stund i solskenet med en kopp kaffe och läste medan jag väntade på att klockan skulle bli dags att åka till sjukgymnasten. Plötsligt kom jag på att jag inte alls hade koll på hur läget med benet var. Det hade gått bra att träna igår, även om jag kunde känna lite grann vid utfallssteget när jag började bli trött. Jag böjde mig framåt på lite olika sätt för att känna efter om jag kände av den smärta som jag kunde känna tidigare. Det visade sig att jag inte kände något när jag böjde mig ner nära kroppen. Det var ett läge mindre som jag tidigare kännt av. Men det var ju bara en snabbkoll. Kanske borde jag haft bättre koll på läget.

 

Johan plockade fram pistolen igen för att ge mig min tredje behandling. Han tycker att min smärta är en aning diffus eftersom att de rörelser jag gör som gör att jag får känningar tyder på att specifika punkter som behöver få en omgång. Men när han kör med pistolen så får jag inte den smärta jag borde få. Idag hittade han dom. Han hade ökat styrkan och träffade rätt. Jag vet inte om det var för min träning igår eller bara att det var att det rörde sig styrkan på tryckvågorna. Men det kändes bra att det gjorde lite ont i varje fall, även om det inte kom upp i den smärtnivå som han tidigare beskrivit. Men när jag halvsprungit har det inte känts lika illa som tidigare, och det är ju ett gott tecken. Han sa att jag skulle öka på träningsintesiteten på benet, men inom smärtgränsen. Dvs det ska inte göra ont.


Idag tar jag det lungt med träningen så att musklerna får återhhämta sig efter dagens behandling. Men imorgon planerar jag att ge kroppen en omgång vid Eriksdalsbadet. Hoppas bara att den här tendensen till förkylning inte blir något till dess.


#Rehab #Tryckvågsbehandling #Sjukgymnast

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards