Alla inlägg den 23 juli 2014

Av Malin de Besche - 23 juli 2014 20:55

Idag klev jag upp lite tidigare för att jag skulle vara barnvakt till mina brorsbarn hela förmiddagen. Det tar på krafterna att ha koll på en 3- och en 5-åring. Till eftermiddagen/kvällen hade jag bokat en träningsdejt med min goa vän Jessika.

Med sommarens hittills varmaste dag blir man lite slö. Att då ha en treåring som jättegärna vill vattna mina töstiga blommor, måste man plocka fram de där reservkrafterna så att inte allt i omgivningen blir blött. Innan lunch hann vi med att vattna blommor, tvätta altanen, hoppa hopprep och leka kurra gömma.

Till lunch åt vi lite pastasallad innan vi tog bussen till badstranden. Det var en bit att gå från bussen till stranden. Min dotter kommenterade att luften dallrade vid backkrönet precis som när man öppnar ugnen. Barn i åldern 3-5 vill gärna åka racerbåd, flyga i luften och rida på ryggen när man simmar. Lek på hög nivå alltså och detta i obeskrivlig värme, jag älskar det. Men det är ganska skönt att man lämnar tillbaka dom sen, hur härligt man än haft det.


Fixade lite middag till mina barn för det var dags för mig att ge mig in till Eriksdalsbadet för ett rejält träningspass i deras utegym. Vi var 5 stycken som tränade tillsammans. Vi körde 2 olika "maskiner" per station som vi varvade i 3 set.

 

 

Station 1:

Dips - Max

Axelpress - 10st


Station 2:

Latsdrag - 10st

Knälyft hängandes i Monkeybar - 10st


Station 3:

Bänkpress - 10st

Marklyft - 10st


Station 4:

Axelpress, smal fattning - 20st (Grabbarna körde en arm i taget, 10 per arm)

Rygglyft - 10st


Station 5:

Pushups med fötter på räcke - 10st

Benfällning med lyft (lyfta rumpan när benen är uppe)


Station 6:

Jämfota hopp på stockar, valfri höjd alternativt snabb stepup - 20st

Pullups med hopp (landa och hoppa upp för varje drag upp) - 10st


Helt slut i armarna efter det här passet, och i händerna. "pinnarna" som man höll i vid knälyft och pullups, var en aning för stora. Det var svårt att få ett bra grepp när man blivit lite svettig och trött i händerna. Fick pausa flera gånger. Nästa gång ska jag ha med mig handlskar som gör att jag inte glider i varje fall.


Vid dipsen så hjälptes jag och Jessika åt genom att hålla i fötterna och gav möjlighet att sparka ifrån.


När jag körde pushups gick det bra första setet, men andra fick jag pausa. Krafterna bara tog slut och jag föll ihop. Sista setet klarade jag inte av att gå ner efter 3 rep. Jag klarade då inte ens av att ta ner fötterna och göra en vanlig armhävning. Jag fick helt enkelt gå ner på knä och köra de sista repsen.


Efter gick vi ner till vattnet och tog oss ett litet dopp. Skönt att skölja av sig damm och svett och få sätta på sig lite torra kläder. Sen satt vi på piren och käkade laxsmörgås som jag fick lägga ner i burken och äta med gaffel. Mina händer klarade inte att hålla en macka med en vinglande laxfilé på.


Så roligt att träna tillsammans som gör att man ger det där lilla extra. Dock känner jag nu, inte under träningen, att jag gick lite för hårt ut på mina ben. Jag ska ju "smyga" på träningen. Men när man inte känner att det gör ont på något sätt är det svårt att hålla tillbaka.


Det blir yoga imorgon, vilket jag slarvat med nu i 2 dagar, som jag hoppas ska ge goda effekter på min sätesmuskel. Det är ju ändå en något "smygande" träning för mina ben.

Men nu är jag totalt slut på alla plan. Det tar på krafterna att vara i värmen, passa små barn och träna hårt. En otroligt skön känsla. Hoppas bara att jag kan hålla mig vaken hela filmen, "Sagan om de 2 tornen".


#Gympass #Utegym #Fys #Laxsmörgås #Barnpassning #Träning

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se