Alla inlägg den 19 juli 2014

Av Malin de Besche - 19 juli 2014 20:38

Jag fortsätter att kämpa med mitt ben och hitta alternativa träningsformer. Det började med Yoga varje morgon som nu har satt sig som en rutin. Nu har jag lyckats få in ytterligare en vana som ger mig både lite puls, styrka, rörlighet och steg runt jorden.


Jag har börjat varje morgon med Yoga och i förrgår körde jag ett simpass på knappa 500m. Detta fortsatte jag med igår efter att ha svettats i solen med en go vän medan vi fikade, och ökade på med några hundra och kom upp i 800 meter.

Det blev lite senare än vanligt igår efter lite kalasande men jag blev upp tidigt på morgonen och käkade frukost som vanligt följt av ytterligare yogapass. Jag känner hur jag börjar bli lite mindre stel i kroppen och mer ork att klara av de tuffare övningarna som faktiskt kräver lite styrka.


Sedan var det dags för lite kalas för att fira min brorson som fyller 5 idag. Och såklart blev det en Spidermantårta.

 

Det blev galet varmt och när jag kom hem igen packade jag badväskan för att ge mig på ytterligare simpass. Solen hade gömt sig bakom molnen men det var varmt i luften så det var bara att köra på. Jag funderade medan jag simmade hur många varv jag skulle köra och bestämde mig till slut att köra 10 gånger fram och tillbaka på min 40 meters sträcka.

Jag la in några inslag av carwl, eller i varje fall något som liknade crawl som gjorde att jag simmade lite fortare. Fick då upp pulsen något mer och jag kunde känna hur det tog på överkroppens muskler. Ändå när jag gjort mina 10 vändor bestämde jag mig för att göra 2 till. Då var jag ganska rött i kroppen men insåg att om jag bara simmade en vända till så skulle jag passera kilometerstrecket. Så jag pressade en vända till och med transport till bryggstegen kom jag upp i 1050. Bra träningsform som är vad mitt stackars ben klarar av just nu.

 

Såhär såg det inte ut när jag crawla. Bilden är tagen från aktivtraning.se


Åkte hem och gjorde en vegitarisk pastasås och stekte några skivor rotselleri.

1/4 Fänkål, fint tärnad

1 gullök, hackad

2 vitlök, hackad

1 röd chilli, hackad

4 stora champinjoner, skivad

3 tomater, tärnade

2,5dl matlagningsgrädde

salt & peppar

1 msk lantbuljong


Börja med att fräsa fänkål, lök, vitlök och chilli. Sedan tillsatte jag champinjoner och tomater och fräste en stund till. Därefter blandade jag ner resten och lät puttra en stund.

 

Toppade det hela med stekt rotselleri.


#Reahab #Simning #Jordenruntpa80dagar #Träning

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards